صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
در گفت‌‌وگو با آنا عنوان شد؛

از پذیرش دانشجو تا اشتغالزایی برای جوانان/ لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در ترویج بخش کشاورزی

عضو هیئت علمی دانشگاه با اعلام پذیرش دانشجویان در رشته‌های کشاورزی و دهیاری در ممسنی عنوان کرد: درصدد ایجاد اشتغال در شهرستان ممسنی برای جوانان هستیم.
کد خبر : 801755

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در ممسنی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در سال تحصیلی جدید در راه اشتغال و توسعه همه‌جانبه شهرستان ممسنی گام‌های جدی برمی دارد.

وی اضافه کرد: رشته‌های جدید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با توجه به شرایط بومی، جغرافیایی و روستایی ممسنی و رستم، فرصتی نو برای اشتغال و رسیدن به موفقیت جوانان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عدالت آموزشی امسال نیز در رشته‌های آموزش و پرورش ابتدایی، حسابداری، علوم ورزشی، کاردانی حرفه‌ای تربیت‌بدنی ـ مربیگری پایه شنا، کاردان فنی کار‌های عمومی ساختمان، کاردان فنی الکترونیک، کاردان فنی ـ برق صنعتی، نرم‌افزار کامپیوتر براساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

کریمی افزود: با توجه به روستامحور بودن بخش اعظم ممسنی و رستم و اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به‌منظور ارتقای سطح دانش، آگاهی و اشتغالزایی دو رشته کاردانی حرفه‌ای امور دهیاری‌ها، شورا‌ها و کاردانی فنی مکانیک ـ مکانیک ماشین‌های زراعی و باغی امسال در دانشگاه آزاد ممسنی پذیرش دارد.

وی تبیین کرد: بخش کشاورزی مانند سایر بخش‌های اقتصادی جامعه نیازمند نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده است و یکی از ضرورت‌های مهم در ترویج کشاورزی مکانیزه، استفاده از تراکتور، ماشین، تجهیزات و فناوری‌های نوین و ارائه خدمات پس از فروش آنهاست.



سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی مطرح کرد: به همین دلیل تربیت نیروی کاردان که از توانایی کافی در به‌کارگیری تراکتور، ماشین‌های زراعی و باغی و اجرای برنامه‌های مکانیزاسیون برخوردار باشد، از ضروریات جامعه فعلی کشاورزی به‌خصوص در زیرمجموعه زراعت و باغبانی به‌شمار می‌رود.

کریمی تشریح کرد: این نیاز با توجه به جامعه کشاوزی و اقتصاد کشاورزمحور در شهرستان‌های ممسنی و رستم بیشتر احساس می‌شود و با توجه به این نیاز رشته کاردانی فنی مکانیک ـ مکانیک ماشین‌های زراعی و باغی مدنظر قرار گرفت.

وی توضیح داد: با توجه به اهمیت روستا در اقتصاد ممسنی و رستم و جلوگیری از خالی از سکنه شدن روستاها، می‌طلبید که دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا با تحصیلات آکادمیک دانش و تجربه خود را در هدایت جامعه روستایی به سوی توسعه بالا ببرند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی عنوان کرد: به همین منظور رشته کاردانی حرفه‌ای امور دهیاری‌ها و شورا‌ها در دانشگاه آزاد می‌تواند مورد توجه واقع شود.

کریمی یادآور شد: امیدوارم اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و مسئولان وزرات کشور با توجه به وجود رشته کاردانی حرفه‌ای امور دهیاری‌ها و شورا‌ها در دانشگاه آزاد در انتخاب دهیاران روستاها، به تحصیلات در این رشته توجه کنند تا با انتخابی دقیق گام در راه توسعه برداریم.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با شرایط و تسهیلات استثنایی برای تحصیل در خدمت مردم است ومتقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر