صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

تولید خانگی ربات‌هایی که با دستکش کنترل می‌شوند + ویدئو

ربات‌های امروزی به روش‌های مختلفی کنترل می‌شوند اما این روش‌ها معمولا از حدود یک کنترلگر چهارگوش خارج نمی‌شود، حال شرکت «زیرو» نوعی ربات را به بازار معرفی کرده است که با یک دستکش و با اشاره انگشت قابل کنترل است.
کد خبر : 80162

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، خیلی‌ها چنین روزی را آرزو می‌کردند که ربات‌هایی ساخته شود که با اشاره دست، فرمان شما را انجام دهند. شرکت «زیرو»، که یکی از پیشگامان تولید انبوه ربات‌های عامه‌پسند است، یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های انبوه‌سپاری ربات را به مرحله اجرا درآورده است که در آن مشتریان می‌توانند متناسب با پولی که دارند، ربات کنترل با اشاره خود را تهیه و آن‌ را در خانه سرهم کنند.


زیرو کمپینی را راه انداخته است که هرکس با حداقل 149 دلار سرمایه می‌تواند سفارش اولیه را ثبت کند. پایین‌ترین‌ انتخاب، دریافت یک دستکش کنترل و قطعات متعلق به یک ربات پایه است که باید توسط مشتری سرهم شود.


پس از تکمیل کار، ربات با اشاره انگشت‌های شما (با استفاده از دستکش مخصوص) حرکت می‌کند و تغییر جهت می‌دهد. افرادی که بخواهند ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشته باشد می‌توانند با هزینه 229 دلار نسخه‌های پیشرفته‌تر را دریافت کنند که اپلیکیشن موبایل و کنترل از راه دورهای دیگری دارد و البته سرهم کردن آن هم آسان‌تر است.


در واقع شرکت بخش مونتاژ محصولات خود را به خانه مشتریان منتقل کرده و از این راه هزینه کمتری برای تولید و فروش به دست آورده است. نخستین محموله از سفارش این ربات‌ها قرار است در ماه ژانویه سال 2017 (دی ماه 1395) به دست سفارش‌دهندگان برسد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر