صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

قاسم رضایی: سوریان در استانبول سهمیه می‌گیرد/ مسئولان فضای ورزش ایران را المپیکی کنند

قهرمان المپیک لندن گفت: برای یک کشتی‌گیر حرفه‌ای سخت است که بخواهد در طول سال چند بار وزن خودش را کم و زیاد کند تا در مسابقات مختلف شرکت کند.
کد خبر : 79946

قاسم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط آمادگی‌اش برای حضور در تمرینات تیم ملی جهت شرکت در مسابقات جهانی شیراز و رقابت‌های المپیک گفت: «با توجه به مصدومیتی که برای من بوجود آمد چند وقت از تمرینات تیم ملی دور بودم. در حال حاضر روند مصدومیت من رو به بهبود است و از چند روز دیگر هم در تمرینات تیم ملی شرکت می‌کنم تا با آمادگی کامل در رقابت‌های جهانی که اواخر اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود شرکت کنم.»


رضایی در رابطه با تصمیم کمیته فنی تیم ملی مبنی بر عدم شرکت قهرمانان المپیک لندن در رقابت‌های انتخابی تیم ملی بیان کرد: «مسابقات انتخابی تیم ملی در اکثر کشورهای دنیا انجام می‌شود و فدراسیون هم تصمیم گرفت تا قبل از المپیک این مسابقات را برگزار کند اما برای یک کشتی‌گیر حرفه‌ای سخت است که بخواهد در طول سال چند بار وزن خودش را کم و زیاد کند تا در مسابقات مختلف شرکت کند. فدراسیون باید تمهیداتی را برای کشتی گیرانی که شانس بیشتری برای کسب مدال در المپیک ریو داشتند قرار می‌داد تا در کشتی‌های انتخابی تیم ملی شرکت نکنند. خوشبختانه این امر محقق شد و کشتی‌گیرانی که در المپیک لندن صاحب مدال شدند در این رقابت ها شرکت نکردند تا با آمادگی بیشتری در المپیک حاضر شوند.»


وی در خصوص وضعیت آمادگی حمید سوریان و شانس او برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات استانبول افزود: «سوریان یکی از مفاخر کشتی ایران است که تاکنون موفق شده 7 مدال طلای جهان و المپیک را کسب کند. برد و باخت در ورزش است و این اتفاقات است که به ورزش جذابیت می‌بخشد. با توانایی بالایی که از سوریان سراغ دارم مطمئن هستم که در استانبول مجوز حضور در المپیک را کسب می کند و قطعا در المپیک هم نتیجه خوبی را می گیرد.»


قهرمان المپیک لندن در مورد وضعیت حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از کشتی‌گیران تیم ملی اظهار داشت: «وظیفه کشتی گیران انجام تمرینات و نتیجه گیری خوب در مسابقات است. مسئولان هم وظیفه دارند تا امکانات لازم را برای ورزشکاران فراهم کنند. رسول خادم تاکنون زحمات زیادی برای کشتی کشیده است و امکانات زیادی را برای ما فراهم کرد. در فاصله کوتاهی که تا مسابقات المپیک داریم مسئولان باید فضای ورزش ایران را المپیکی کنند. این فضا با برگزاری مراسم‌های مختلف با حضور کاروان اعزامی به المپیک می‌تواند انجام شود تا ورزشکارانی که برای اولین بار در المپیک ریو شرکت می‌کنند با فضا و جو این مسابقات آشنا شوند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر