صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۳
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور:

18 هزار نفر از دانشگاهیان به سفر عمره اعزام می‌شوند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور اظهار کرد: در دور جدید عمره ۱۸ هزار نفر از دانشگاهیان شامل استادان و دانشجویان از ۴ فروردین لغایت ۲۳ ادیبهشت سال ۹۴ عازم سرزمین وحی می‌شوند.
کد خبر : 7983

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام فقیهی در همایش استانی زائرین عمره‌گزار دانشگاهی استان آذربایجان غربی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و به همت ستاد استانی دفتر نهاد و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از عمره‌گزاران برگزار شد، با تشریح فعالیت‌های اجرایی ستاد عمره دانشگاهیان با توجه به برنامه‌های فرهنگی مختلف در سفر عمره دانشگاهیان گفت: شعار دور جدید عمره دانشگاهیان با عنوان تامل در نماز برنامه ریزی شده است.


وی افزود: برنامه سفر این ۱۸ هزار عمره‌گزار در سه بخش توزیع شده‌اند که شامل استادان هیئت علمی، متاهلان دانشگاهی و پسران مجرد خواهند بود. اعزام‌ها از ۴ فروردین با اعزام استادان تا ۱۱ فروردین آغاز خواهد شد و در ادامه از ۱۱ تا ۳۰ فروردین زمان اعزام متاهلان بوده و در نهایت از تاریخ ۳۰ فروردین لغایت ۲۳ اردیبهشت دانشجویان مجرد پسر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.


فقیهی درخصوص شعار تامل در نماز دانشگاهیان خاطرنشان کرد: کتاب فلسفه نماز استاد قرائتی بر روی وب سایت ستاد عمره دانشگاهیان بارگذاری شده است که عمره گزاران می‌توانند با دریافت فایل کتاب در مسابقه اینترنتی آن شرکت کنند.


حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با بیان این مطلب که هدف اصلی از سفر به خانه خدا پرورش روحیه تقوا و تقرب به خداوند متعال است و زائرین سرزمین وحی باید به این مو ضوع توجه کافی داشته باشند، افزود: در این سفر معنوی اعمال حج به ویژه نماز در مسجدالنبی و مسجدالحرام ثوابی چند برابر عاید انسان می‌کند و دانشگاهیان اعزامی به سرزمین وحی باید از این فرصت الهی بهره لازم را ببرند.


از سخنران‌های دیگر برنامه ماه روزاده سرپرست سازمان حج و زیارت استان آذربایجان غربی، احمدی مسئول حراست سازمان حج و زیارت استان، زارع دبیر اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بودند که درباره مسائل عمره دانشگاهیان مسائل و نکاتی که باید در طول سفر رعایت شود را تبیین کردند.


در این همایش میان برنامه‌های متنوعی از قبیل تواشیح خوانی، مراسم قرعه کشی کمک هزینهٔ عمره برای ۴ نفر، کلیپ‌های مربوط به ایام فاطمیه و حج و قرائت پیمان نامه عمره دانشگاهیان اجرا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر