صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

AFC دوباره به سود سعودی‌‌ها رای داد؛ تهران دیگر میزبان عراقی‌ها نیست

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد فدراسیون فوتبال کشور عراق حق انتخاب ایران را به عنوان میزبان بازی‌های خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 را ندارد
کد خبر : 79652

به گزارش گروه ورزشی آنا،بعد از همگروهی عراق با عربستان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 ،کشور عراق که به دلیل ناامنی نمی‌تواند مسابقات خود را در خاکش برگزار کند تهران را به عنوان میزبان مسابقات خود معرفی کرد که این موضوع با اعتراض شدید کشور عربستان روبه‌رو شد به طوری که سعودی‌ها از عراق خواستند تا کشور دیگری را به عنوان میزبان مسابقات خود انتخاب و معرفی کنند که البته این درخواست کشور عربستان با مخالفت شدید عراقی‌ها مواجه شد.


رئیس فدراسیون فوتبال عراق در همین راستا اعلام کرد تنها در صورتی تهران را به عنوان میزبان مسابقات خود انتخاب نمی‌‌کند که بازی برگشت دو کشور به جای کشور عربستان در کشور دیگری انجام شود.


با توجه به اختلاف دو کشور کنفدراسیون فوتبال آسیا وارد این ماجرا شد و بار دیگر رای را به نفع سعودی‌ها صادر کرد و به عراق اعلام کرد که حق ندارند تهران را به عنوان میزبان خود انتخاب کنند.


این اتفاق در حالی افتاد که AFC پیش از این نیز در اختلاف ایران و عربستان در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا که سعودی‌ها با بهانه‌جویی نمی‌خواستند به ایران بیایند و شیخ سلمان رئیس AFC رای خود را به نفع عربستان صادر کرد و بازی‌ها به کشور ثالث منتقل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر