صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

هواپیمای خورشیدی در سفر به دور زمین به سانفرانسیسکو رسید

هواپیمای خورشیدی ایمپالس ۲ در ادامه سفر خود به دور کره زمین از هاوایی به سانفرانسیسکو رسید. ایمپالس ابتدا مسیر پرواز ۱۲۰ ساعته از ناگویای ژاپن به هاوایی ۷۹۰۰ کیلومتر را طی کرد و سه روز هم پرواز آن از هاوایی به کالیفرنیا طول کشید.
کد خبر : 79471

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از BBC، این هواپیما که تنها با انرژی خورشید پرواز می‌کند در هاوایی برای مدت کوتاهی زمین‌گیر شد چراکه به هنگام سفر از ژاپن به سوی کالیفرنیا، باتری‌های آن دچار آسیب شده بودند. تکمیل پرواز از هاوایی به کالیفرنیا، نهمین مرحله از سفر ایمپالس ۲ به دور جهان است که مسافت آن ۴ هزار کیلومتر بود.


برتراند پیکارد، خلبان این مرحله از پرواز ایمپالس روز شنبه (چهارم اردیبهشت) به هنگام عبور از فراز پل گلدن گیت سانفرانسیسکو گفت: «حالا رسما در آمریکا هستم».



ایمپالس سفر خود را از ماه مارس گذشته در ابوظبی شروع کرد. این هواپیما که ۱۷ هزار سلول خورشیدی روی آن نصب شده، پس از ابوظبی، از آسمان عمان، هند، میانمار و چین گذشته و به ژاپن رسیده بود. ایمپالس برای اتمام سفر به دور کره زمین، باید ۳۵۰۰۰ هزار کیلومتر پرواز کند. اکنون دو خلبان به نوبت پروازهای ایمپالس را هدایت می‌کنند. قرار است ایمپالس ۲ در فرودگاهی محلی در نزدیکی سانفرانسیسکو فرود آید.



این هواپیمای خورشیدی با طی کردن موفقیت‌آمیز فاصله میان ژاپن و هاوایی، یک رکورد تازه در تاریخ هوانوردی با هواپیماهای خورشیدی ثبت کرد. ایمپالس باید تا پیش از ماه اوت از اقیانوس اطلس هم عبور کند چون از آن به بعد فصل گردبادها آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر