صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵

۶۵ باغ در تهران به نفع مردم تصرف شده است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: طبق تبصره ماده۶، حکم تصرف ۶۵ باغ به نفع مردم و شهروندان صادر شده است.
کد خبر : 79130

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجتبی عبداللهی در جمع خبرنگاران در باغ ایرانی در خصوص قطع درختان در شهر تهران افزود: زمانی که مالکی در باغی که بالای ۲ هزار مترمربع است و قصد ساخت و ساز دارد، پرونده‌اش به سازمان بوستان‌ها می‌رود و برای کمیسیون ماده ۷ فرستاده می شود.


عبداللهی افزود: کمیسیون ماده ۷ با حضور تندگویان،نماینده شورای شهر، مختاری،رییس سازمان بوستان‌های شهر تهران و بنده به عنوان نماینده شهردار تهران برگزار و در این خصوص تصمیم گیری میشود.


معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: کارشناسانان بررسی ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که دقت نظر بیشتری دارند. این کارشناسان پس از بررسی‌ها اگر درختی در باغی به عمد قطع شده باشد، گزارش داده و پس از آن مالک به دادگاه فرستاده می‌شود.


وی اضافه کرد: در نهایت فرد خاطی به ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهد شد. همچنین باید به اندازه دو برابر بن درخت، درخت غرس کند. در بند دوم نیز مالک خاطی ۳ برابر بن درخت جریمه میشود و در برخی موارد که باغ بسیار تخریب شده است، تمامی بندها اعمال میشود.


عبداللهی افزود: البته گاهی باغ به گونه‌ای تخریب میشود که مالک ضمن جریمه به دادسرا فرستاده شده و مشمول تبصره ماده ۶ می‌شود، در این صورت حکم تصرف باغ به نفع مردم و شهروندان خواهد بود.


عبداللهی درباره اینکه تاکنون ۶۵ باغ در شهر تهران مشمول این تبصره شده‌اند، ادامه داد: بر اساس این تبصره نیز ۶۰ باغ را در تهران خریداری کرده‌ایم که به همین منظور امسال تا ۱۱۵ میلیارد تومان برای باغات کن از طرف شورای شهر اجازه خرید گرفته‌ایم.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به سرانه فضای سبز تهران گفت: سرانه فضای سبز در شهرتهران بالای ۱۵.۵ متر و نزدیک به ۱۶ متر است.


وی افزود: سرانه فضای سبز از طرف دانشگاه تهران مشخص و اندازه گیری می شود. سرانه فضای سبز در مناطق متفاوت است به گونه ای که در برخی مناطق ممکن است سرانه فضای سبز ۶ متر و در برخی مناطق به ۲۵ متر برسد.


معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه کمربند سبز شهر تهران ۳۵ هزار هکتار بوده که باید به ۵۰ هزار هکتار برسد، افزود: تهران شهر نیمه خشک و با سرانه بارش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلی متر است و این در حالیست که شهرهای شمالی کشور دارای سرانه بارش ۴۵۰ میلی متر هستند.


عبداللهی با بیان اینکه اکنون شهر تهران ۲۱۶۰ بوستان دارد، اضافه کرد: بوستان های چهار باغ بهشت، ایمان، دانش و طبیعت به مساحت ۶۳ هکتار در آینده نزدیک به بهرهبرداری خواهد رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: باغ تهران
ارسال نظر