قیمت وانت آریسان بیش از ۲۵ میلیون تومان نخواهد بود
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا هاشم یکهزارع در جمع خبرنگاران افزود: یکی از برنامههای در دست انجام شرکت ایرانخودرو این است که با ارتقا تولیدات خود چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی عرصه و بازار خودرو ایران را برایخودروهای چینی تنگ کند.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد میان ایران و شرکت رنو تصریح کرد: قرار است چنین قراردادهایی را با دیگر شرکایمان نیز در این بخش منعقد کنیم تا بتوانیم علاوه بر ارتقا کیفی تولیدات خود، سهم بیشتری از بازار داخلی و نیز صادراتی داشته باشیم.
یکهزارع درباره سرمایهگذاری این شرکت با شرکت پژو نیز ادامه داد: سرمایهگذاری مشترک ایران و شرکت رنو از ۱۰۰ میلیون یورو شروع میشود و تا ۲۵۰ میلیون یورو و حتی بیشتر نیز در سالهای آینده افزایش مییابد.
وی اضافه کرد: در زمینه خودروهای تولیدات برقی نیز چند پیششرط وجود دارد که یکی از آنها تخصیص یارانه برای تولید چنین خودروهایی از سوی دولت است. همچنین باید زیرساختهای استفاده از این خوردو نیز در کشور بوجود آید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با تاکید بر اینکه باید تدابیر لازم برای حل مشکل شارژ این خودروها نیز در جاده های مختلف کشور فراهم شود، اظهار کرد:خودروهایی که در پارکینگها شارژ میشوند باید تعرفه برقشان ارزانتر محاسبه شود.
وی با اشاره به اینکه ریاستجمهوری به دنبال تجاری شدن خودروهای هیبریدی و تولید آن در کشور است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه امسال دولت باید در تولید خودروهای هیبریدی و سنگی نحوه استفاده آلایندههایشان نیز مشخص شود.
یکهزارع درباره انتقال کامل شرکت ایرانخوردو با تبریز گفت: باید این موضوع بررسی شود چرا که کار پیچیده و راحتی نیست.
همچنین در این مراسم نماینده سازمان محیط زیست با اشاره به متوقف شدن خط تولید وانت پیکان گفت: سازمان محیط زیست یک وظیفه مستمر و نظارتی بر اعمال استانداردهای مصوب خودروهای داخلی دارد که بر اساس آن باید خودروهای تولید شده تست استاندارد خود را که مطابق با استاندارد یورو ۴ است،به انجام برسانند.
وی ادامه داد: قطعا سازمان محیط زیست با تولید و یا ادامه تولید خودروهایی که نتواند تست استانداردهای محیط زیست را به انجام برسانند، برخورد میکند.
معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته شمارهگذاری ۲ وانت و ۲ سواری به دلیل آلایندگی بالا متوقف شده بود، گفت:براساس توافقاتی که میان سازمان محیط زیست و گروه صنعتی ایرانخودرو انجام شد، تولید وانت پیکان بخاطر آلایندگی بالای متوقف و خودروی آریسان جایگزین آن شد.
وی با بیان اینکه گاهی اوقات ممکن است با انجام یکسری اقدامات سخت افزاری و کوچک خط تولید خودرویی به استاندارد محیط زیستی برسد،خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست با خودروهایی که نتوانند استاندارهای آلایندگی را پاس کنند،مخالفت و خط تولید آنها را متوقف میکند.
انتهای پیام/