صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

تکواندوکاران ایرانی باز هم قهرمان آسیا شدند

تیم تکواندوی ایران با کسب سه مدال طلا و دو نقره به مقام قهرمانی رقابت های قهرمانی آسیا رسید.
کد خبر : 78974

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در آخرین روز رقابت های قهرمانی تکواندوی آسیا تیم مردان ایران با کسب یک طلای دیگر قهرمان رقابت ها شد.


ایران با 56 امتیاز به عنوان نخست دست یافت. تیم کره ی جنوبی با 45 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم ازبکستان با تمام ستارگانش با 28 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. چین و قزاقستان در جایگاه های سوم تا پنجم قرار گرفتند.


امروز سعید رجبی برای رسیدن به مدال طلای این مسابقات به ترتیب «اکبر اتاخانوف» از قزقیزستان (9 بر یک)، «ماکسیم رافالوویچ» از ازبکستان (7 بر 3) و «فرخود نگماتف» از تاجیکستان (7 بر 4) را برد و در مرحله نهایی نیز با نتیجه 4 بر 3 «لویی وی تینگ» از چین تایپه را شکست داد و قهرمان شد.


همچنین علیاری در وزن 68- کیلوگرم به مدال نقره رقابت ها دست یافت. نماینده ایران برای کسب این مدال، ابتدا «بنجامین سمبرانو» از فیلیپین را 17 بر 3 شکست داد، سپس برابر «راجا زولفادیل» از سنگاپور، 8 بر یک برنده شد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 15 بر 8 از سد «یو جین هوانگ» از چین تایپه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.


او در این مرحله نیز «ناوین» از هند را 15 بر 4 شکست داد، اما در فینال 8 بر 4 به «یوپ چی کیم» از کره‌جنوبی باخت و به مدال نقره وزن 68- کیلوگرم رسید.


در دو روز قبل این رقابت ها آرمین‌هادی‌پور و میرهاشم حسینی به مدال طلا رسیدند و ابوالفضل یعقوبی مدال نقره کسب کرده بود.


از تیم 6 نفره مردان تنها پوریا عرفانیان از کسب مدال در رقابت ها بازماند. در مجموع ایران با کسب سه مدال طلا و دونقره در بخش مردان برای چهارمین سال قهرمان آسیا شد.


در بخش مردان هدایت تیم ایران بر عهده نعمت خلیفه به عنوان سرمربی و پیام خانلرخانی به عنوان مربی بود.


در بخش بانوان نیز امروز(چهارشنبه) مهسا جدی به نشان برنز رسید. جدی در این رقابت‌ها ابتدا «مایو هامادا» از ژاپن، دارنده سهمیه المپیک ریو 2016، مدال طلای جهان 2015 و مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون را 7 بر 6 برد، سپس «جیانی چونارا» از نپال را 6 بر 3 شکست داد اما در مرحله نیمه ‌نهایی 7 بر 5 به «پائولین لوپز» از فیلیپین نتیجه را واگذار کرد و به مدال برنز وزن 57- کیلوگرم رسید.


بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا G4 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در رنکینگ جهانی و المپیکی تعلق خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر