صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵

ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در پارالمپیک ریو اعلام شد

رئیس انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولان از قطعی شدن ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری در بازی‌های پارالمپیک ریو خبر داد.
کد خبر : 78685

به گزارش گروه ورزشی آنا و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، سیدعلیرضا حسینی در این خصوص گفت: «با توجه به رویدادهای برگزار شده و عملکرد نمایندگان کشورمان، 6 سهمیه برای حضور در مسابقات وزنه‌برداری پارالمپیک قطعی و نهایی است.»


بنا بر اعلام وی، حمزه محمدی در وزن 65 کیلوگرم، مجید فرزین در 80 کیلوگرم، حامد صلحی‌پور در 88 کیلوگرم، سامان رضی در 97 کیلوگرم، علی صادق‌زاده در 107 و سیامند رحمان در 107+ کیلوگرم، ورزشکارانی هستند که تیم وزنه‌برداری اعزامی به بازی‌های پارالمپیک ریو را تشکیل می‌دهند.


حضور در مسابقات جهانی 2014 امارات یکی از الزامات فدراسیون جهانی در راه کسب سهمیه مسابقات وزنه‌برداری پارالمپیک بود که وزنه‌برداران کشورمان بعد از شرکت در این رقابت‌ها، حضور در مسابقات 2015 آسیا و اقیانوسیه قزاقستان و 2016 امارات را در دستور کار قرار دادند و از این چند میدان به ورودیه لازم برای پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک دست یافتند.


حسینی در رابطه با برنامه آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در بازی‌های پارالمپیک یادآور شد: «طی سال گذشته 12 مرحله اردو برای تیم پارالمپیکی وزنه برداری تشکیل شد. اولین اردوی آماده سازی این تیم در سال جدید هم 14 تا 27 فروردین ماه در تهران برگزار شد. اردوی بعدی از دهم لغایت 23 اردیبهشت ماه و با آغاز دور جدید تمرینات در رشت پیگیری خواهد شد.»


وی ادامه داد: «طبق برنامه و تا زمان اعزام به پارالمپیک ریو، ماهانه برگزارکننده یک مرحله اردوی حداقل دو هفته‌ای خواهیم بود، ضمن اینکه وزنه‌برداران در فاصله زمانی که خارج از اردو هستند نیز بر اساس برنامه کادر فنی پیگیر تمریناتشان خواهند بود. تمام مراحل اردوی آماده‌سازی تیم ملی تا زمان آغاز پارالمپیک ریو و حضور در این بازی‌ها با حضور 6 وزنه‌بردار پارالمپیکی و زیر نظر دلجوان و آسترکی به عنوان سرمربی و مربی پیگیری خواهد شد.»


تیم ملی وزنه‌برداری معلولان در حالی با 6 ورزشکار در پارالمپیک ریو شرکت خواهد کرد که در پارالمپیک لندن با ترکیبی 8 نفره حضور داشت. کسب 4 مدال طلا توسط سیامند رحمان، مجید فرزین، علی حسینی و نادر مرادی، یک مدال نقره توسط روح‌الله رستمی و یک مدال برنز توسط علی صادق‌زاده نتیجه اعزام تیم 8 نفره جمهوری اسلامی ایران به پارالمپیک لندن بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک ریو
ارسال نظر