بختیاری: در مدارس ژاپن قلب و اندیشه دانشآموزان مد نظر است
به گزارش خبرنگار آنا، عضو هیأت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور در سالن آمفی تئاتر مرحوم دکتر علی سلطانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: «پژوهشهای انجام شده در باره فرهنگ آموزش و فرهنگ مدارس ژاپنیها، اعجاب جهانیان را برانگیخته است، به طوری که در چندین آزمون بین المللی TIMSS تیمز، آموزش و پرورش ژاپن جزء کشورهای برتر جهان بوده است، همچنین مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش نشان میدهد که آموزش و پرورش عمومی به ویژه دوره ابتدائی از کیفیت بسیار بالائی برخوردار است.»
این استاد دانشگاه در مورد مدارس ابتدایی در ژاپن اظهار کرد: «مدارس ابتدایی در آن کشور بسیار جالب و دیدنی است. ساختار نظام آموزش ابتدایی ژاپن به پرورش شخصیت کودک در این دوره بسیار توجه دارند. فضای فیزیکی مدارس ابتدایی بسیار مجهز و درخور توجه است. در مدارس ابتدایی ژاپن سرایدار وجود ندارد و دانش آموزان برای پاکیزه نگه داشتن کلاسها، راهروها یا سرویسهای بهداشتی و زمینهای بازی خود وارد عمل خواهند شد.»
بختیاری ویژگی مهم فضای فرنگی مدارس ژاپن در دوره ابتدایی را شلوغی، سرزندگی، شادابی، توجه به روحیه کار گروهی، انضباط فردی بیان کرد و گفت: « در مدارس ژاپن قلب و اندیشه دانشآموزان مد نظر است.»
ابوالفضل بختیاری عضو هیأت علمی مرکز پژوهش و برنامه ریزی آموزش کشور چند سالی در ژاپن به تدریس و تحقیق مشغول بوده و از ایشان تألیفاتی چون «تدریس پژوهشی یا درس پژوهی» به چاپ رسیده است.
انتهای پیام/