صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
در گفت‌و‌گو با آنا؛

اصفهانیان: هجمه آبی‌ها علیه ترکی به دلیل تصاویر موجود در فضای مجازی است/ تقسیم پول در فوتبال ناعالانه صورت نمی‌گیرد

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: تاریخ جدید مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال با نظر وزارت ورزش تعیین شد چرا که وزارت ورزش در انتخابات تمامی فدراسیون‌ها نمایندگانی دارد که باید نسبت به صحت انتخابات اشراف کامل داشته باشند.
کد خبر : 78434

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مشکلاتی که اساسنامه فدراسیون فوتبال ایجاد کرده باعث شد تا انتخابات این فدراسیون دچار چالش جدیدی شود. مسئولان فدراسیون که می‌خواستند هر چه زودتر رئیس جدید را مشخص کنند به تکاپو افتادند و اساسنامه سال 90 را در اختیار وزارت ورزش قرار دادند تا این اساسنامه در اختیار هیات دولت قرار بگیرد اما از آنجایی که بررسی اساسنامه فدراسیون برای تصویب در هیات دولت چندماهی زمان می‌برد، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت تا انتخابات را هر چه زودتر برگزار کند.


البته برای آنکه اعضای مجمع انتخاباتی بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند باید دعوتنامه آنها 21 روز قبل از تاریخ انتخابات به دست‌شان برسد. به همین خاطر از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد که انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ 19 اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد.


در همین رابطه با فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران در این خصوص صحبت کردیم تا از صحت زمان اعلام شده انتخابات مطمئن شویم. وی در این‌باره به خبرنگار آنا، گفت: «بله قرار است این انتخابات در تاریخ 19 اردیبهشت ماه برگزار شود. از آنجایی که مجمع زمان برگزاری انتخابات را به هیات رئیسه فدراسیون واگذار کرده بود و با توجه به مسائلی که پیش آمد اعضای هیات رئیسه تصمیم گرفتند تا انتخابات را در تاریخ جدیدی برگزار کنند. فضایی که مناسب انتخابات باشد و بدون هیجان خاصی در محیطی آرام برگزار شود.»


وی درمورد اینکه این انتخابات در تاریخ جدید با موافقت وزارت ورزش بوده یا خیر، اظهار داشت: «قطعا که این هماهنگی صورت گرفته و زمان جدید مشخص شده است. وزارت ورزش در انتخابات تمامی فدراسیون‌ها نمایندگانی دارد که باید نسبت به صحت انتخابات اشراف کامل داشته باشند.»


اصفهانیان در واکنش به تایید صلاحیت عزیز محمدی، مهدی تاج و مصطفی آجرلو، نامزدهای مورد تایید برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال که در برخی محافل خبری عنوان شده بود، تصریح کرد: «واقعیت موضوع این است که در این رابطه اطلاعاتم در حد همان رسانه‌هایی است که به این موضوع پرداخته‌اند. به ما نامه‌ای در خصوص افراد واجد شرایط انتخابات نمی دهند و نمی‌توانم صحت این موضوع را تایید یا تکذیب کنم.»


رئیس کمیته داوران درخصوص اعتراض استقلالی‌ها به قضاوت ترکی و همچنین حساسیت انتخاب داور برای دیدارهای پایان هفته که ممکن است قهرمانی یک تیم را منوط به اشتباه داور مسابقه کند،‌ خاطرنشان کرد: «ما هر داوری را بگذاریم در پایان بازی تیم بازنده حرف و حدیث‌های زیادی را علیه داور درست می‌کند. با این حال سعی خواهیم کرد همچون هفته‌های گذشته داورانی که باتجربه هستند و از آمادگی جسمانی و صلابت کاری بالایی برخوردارند استفاده کنیم تا شکست یک تیم را به داور بازی ربط ندهند.»


وی ادامه داد: «درخصوص گلایه استقلالی‌ها از نحوه قضاوت محسن ترکی هم باید فیلم بازی توسط دپارتمان داوری دیده شود تا بتوانیم درباره دو پنالتی تیم استقلال که به گواه فیلم‌ها و تصاویر موجود در فضای مجازی باعث ایجاد هجمه علیه ترکی شده استٰ نظر قطعی و کارشناسی بدهیم.»


اصفهانیان در مورد غیبت فغانی در دیدارهای مهم لیگ و همچنین اظهارنظر این داور که اعلام کرده بود اگر فینال جام جهانی را هم قضاوت کنم از من تقدیری نمی‌شود، تصریح کرد: «علیرضا فغانی در کلاس درس فیفا خارج از ایران است و به زودی به ایران برمی‌گردد. به نظرم او کمی تند نظرش را بیان کرده است. درست است که ما در داوری مشکلات و کمبودهای زیادی برای داوران داریم اما اینطور هم نبوده که فغانی و دیگر داوران فوتبال ایران بتوانند بدون حمایت در سطح بین‌المللی قضاوت کنند.»


وی یادآور شد: «کمیته داوران و فدراسیون فوتبال هر جا توانسته از داوران موفق تقدیر کرده و آنها را تشویق کرده تا در کارشان موفق شوند. هرچند داوری شغل دوم داوران ماست و آنها همگی به خاطر علاقه به این کار به قضاوت می‌پردازند. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که داوران زحمتکش ما شرایط مساعدی داشته باشند و با مشکلات کمتری به کار خود ادامه دهند اما متاسفانه پول موجود در فوتبال ما عادلانه تقسیم نمی‌شود. داوران حرفه‌ای ما پول غیرحرفه‌ای می‌گیرند و ما به دنبال این هستیم در آینده حق‌الزحمه داوران را افزایش دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر