صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۶ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵

ادعای عجیب پارلمان عربی: ایران جزایر سه‌گانه را اشغال کرده است

پارلمان عرب با تکرار ادعای سعودی‌ها، ایران را به مداخله خارجی مستقیم و حزب‌الله را به مداخله غیرمستقیم در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد، همچنین را گروهی تروریستی خواند.
کد خبر : 78410

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری روسیاالیوم، پارلمان عربی یکی از ارکان اتحادیه عرب بعد از نشست روز گذشته (یکشنبه) خود که در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد، با انتشار بیانیه‌ای ایران و حزب‌الله را به مداخله در امور کشورهای عرب متهم و اقدامات این کشور را محکوم کرد.


همچنین خبرگزاری رسمی عربستانت گزارش کرده است که در این بیانیه از ایران خواسته شده است که درباره ادعای اشغال جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ با امارات متحده مذاکره و با حسن‌نیت موضوع را حل و فصل کند یا موضوع به یک دادگاه بین‌المللی ارجاع شود.


احمد بن محمد جروان، رئیس پارلمان عرب، همچنین حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی خواند و گفت: «اتحادیه عرب و سازمان همکاری‌های اسلامی با توجه به مداخله‌های منفی در امور برخی از کشورهای منطقه بر این موضوع تاکید می‌کنند.»


وی افزود: «ما امیدواریم که حزب‌الله سلاحش را علیه اسرائیل به کار بگیرد و هماهنگی بیشتری با ما در زمینه حمایت از امنیت ملی کشورهای عربی داشته باشد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر