صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
واشنگتن پست خبر داد:

گردشگری، ابزار جدید رژیم اسرائیل برای مشروعیت بخشیدن به شهرک‌سازی

روزنامه واشنگتن پست طی گزارش مفصلی از تلاش اسرائیل برای جذب گردشگر در مناطق اشغالی به عنوان راهی برای «باز کردن یک جبهه جدید» برای شهرک‌نشینان خبر داد.
کد خبر : 78408

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مقاله‌ای به قلم آن ماری اوکانر که روز یکشنبه در واشنگتن پست منتشر شد، از تلاش برای رونق دادن به گردشگری به عنوان «جبهه جدید» برای «مشروعیت بخشیدن» به شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن یاد کرده است.


در این گزارش میدانی با اشاره اینکه نزدیک شدن به فصل تعطیلات، صنعت توریسم را به عنوان راه تازه‌ای برای تثبیت و مشروعیت سازی برای شهرک سازی در اختیار اسرائیل گذاشته، از تقلای شهرک نشینان صهیونیست برای به نمایش گذاشتن یک «زندگی خوب» همراه با مواد غذایی جذاب در چشم‌انداز تپه‌های نام‌برده شده در کتاب‌های مقدس سخن به میان آمده است.


این در حالی است که اتحادیه اروپا به نشانه اعتراض به ادامه اشغال غیر قانونی سرزمین‌های فلسطینیان، خواسته است که «برچسب ویژه» روی محصولات وارداتی از این مناطق نصب شود. ایالات متحده آمریکا نیز نارضایتی خود را از رشد شهرک‌ها در این منطقه ابراز کرده است.


به نوشته واشنگتن پست، شهرک نشینان صهیونیست سعی دارند «گردشگران انجیلی» (واژه‌ای در توصیف مسیحیان اوانجلیست و یهودیانی که می‌خواهند از محوطه‌های باستانی یاد شده در تورات و انجیل بازدید کنند) و «گردشگران ژئوپولیتیک» (مسافرانی که می‌خواهند به واقعیت‌های پنهان پشت تیتر‌های خبری پی ببرند) را به این مناطق جلب کنند.


در این گزارش در توصیف زندگی شهرک نشینان آمده که برخی از آن‌ها ساکن مناطق آرام حومه شهری هستند و برای فرار از هزینه‌‌های بالای زندگی در شهر، به شهر‌ک‌های کرانه باختری رفته‌اند، در حالی‌که برخی از شهرک‌های دیگر به‌طور انحصاری برای سکونت یهودیان ارتدوکس افراطی ساخته شده است که از لحاظ ایدئولوژیک به شدت متعصب هستند.


حدود 400 هزار شهرک نشین ساکن کرانه باختری رود اردن هستند که تقریباً 15 درصد آنان از ایالات متحده به آن مکان آمده‌اند.


جامعه بین المللی شهرک‌های یهودی نشین کرانه باختری را غیر قانونی می‌داند و ایالات متحده از این شهرک‌ها با عنوان «نامشروع» و «مانع صلح» یاد کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر