صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد

افتتاح مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان امیرالمومنین(ع) دانشگاه آزاد اسلامی

مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان امیرالمومنین (ع) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران و رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) افتتاح شد.
کد خبر : 78197

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید محمود طباطبایی به همراهی اعضای هیات رئیسه واحد پزشکی تهران از بخش‌های مختلف بیمارستان امیر‌المومنین(ع) بازدید و از فعالیت‌های موثر و سازنده رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) و سایر همکاران او در پیشبرد و هدایت پروژه‌های عمرانی و بهسازی فضاهای مورد نیاز برای ارائه خدمات آموزشی و درمانی به مردم محروم منطقه ابراز رضایت کرد. او هم‌چنین مرکز تحقیقات بالینی بیمارستان امیرالمومنین(ع) را افتتاح کرد.


طباطبایی در این مراسم هم‌چنین از عملکرد تیم مدیریتی بیمارستان جهت کسب درجه یک ارزشیابی بیمارستان‌ها ابراز رضایت کرد و گفت: «باید زودتر از اینها باید برای تشکر و قدردانی از مسئولان و کارکنان خدوم و زحمتکش بیمارستان می‌آمدیم و از زحمات و تلاشهای بی وقفه و شبانه‌روزی کارکنان بیمارستان تقدیر می‌کردیم. به‌ویژه اینکه این مرکز درمانی از لحاظ جغرافیایی در جنوبی‌ترین نقطه شهر تهران واقع شده است و خدمات درمانی ارزنده‌ای به مردم محروم ارائه می‌کند.»



در این جلسه دکتر فرهاد سرابندی رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گزارشی از روند عملکرد بیمارستان بازسازی و ساخت و سازهای انجام شده ارائه کرد و گفت: «با حمایت‌های رییس واحد پزشکی تهران و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی توانستیم در سال گذشته نزدیک به 2500 متر فضای مفید را بازسازی و نوسازی یا به فضای بیمارستان اضافه کنیم و در همین راستا موفق به استاندارد‌سازی اعتبار‌بخشی و مدیریت کیفیت بیمارستان شدیم که نتیجه و برایند آن در بازدید‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منجر به کسب درجه یک شد.»


در ادامه این مراسم معاونان و ریاست این واحد دانشگاهی با حضور در جمع هیات علمی با نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها درباره مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و لزوم به‌روزرسانی تجهیزات گفتگو کردند. همچنین در ادامه این نشست معاون آموزشی دانشگاه، دکتر حسین ملک‌افضلی مشاور عالی رئیس واحد پزشکی تهران در مسائل تحقیقاتی و بهداشتی، رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع)، معاون پژوهش و فناوری، نماینده معاون عمرانی دانشگاه، داوود ربیعی مدیر منابع و توسعه بیمارستان امیر المومنین(ع) و سایر اعضای هیات رئیسه هریک با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد سال گذشته‌، اهداف و برنامه‌های حوزه خود را برای همسوئی و تشریک مساعی بیشتر با سایر معاونان تشریح کردند.



دکتر محمود عامریون در این نشست به نمایندگی از سوی اعضای هیات علمی مسایل و مشکلات مربوط به اعضای هیات علمی را مطرح کرد و دکتر سید عباس صفوی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران به این سئوالات پاسخ داد.


صفوی همچنین از برگزاری جشنواره آموزشی علوم پزشکی در هفته‌های آینده در بیمارستان بوعلی خبر داد و از همه حاضران در جلسه برای شرکت در این جشنواره و نشان دادن توانمندی‌های مراکز درمانی دعوت کرد.


در پایان جلسه اعضای حاضر از بیمارستان بویژه بخش‌های نوسازی شده و باز‌سازی شده بازدید و از نزدیک با بیماران و پرستاران دیدار و گفتگو کردند.


طباطبایی: بیمارستان‌های آموزشی بهترین محل انجام تحقیقات کاربردی و شناخت مشکلات بهداشتی جامعه هستند


طباطبایی در سومین جلسه هیات رئیسه واحد علوم پزشکی تهران که در بیمارستان امیر‌المومنین (ع) برگزار شد به سابقه آشنائی و شناخت کامل خود از نیاز مردم محروم منطقه اشاره کرد و گفت : «در مکتب الهی اسلام بعد از عبادت یومیه، هیچ عبادتی نزد پرودگار بهتر از خدمت به بندگان نیست. آن هم بنــدگانی که در اوج نیاز هستند، نیاز به کسب سلامت و تأمین و حفظ آن که بزرگترین نعمت خدا بر آدمیان است و از این منظر و دیدگاه باید به رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) و تیم همکاران او تبریک مضاعف گفت که به مردم محروم اینجا خدمت می‌کنند.»



او افزود: «بیمارستان‌های آموزشی بهترین محل برای انجام تحقیقات کاربردی وشناخت مشکلات رایج مردم در عرصه بهداشت و سلامت جامعه هستند. باید شکر‌گزار باشیم که در چنین وضعیت و موقعیتی قرار گرفته‌ایم که بتوانیم در جهت گره‌گشائی از مشکلات درمانی و نیازمندی مردم محروم بدون انتظار اجر و پاداش مادی و منت در خدمت مردم باشیم.»


طباطبایی به برخی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی ملک افضلی مشاور عالی رئیس واحد پزشکی تهران در مسائل تحقیقاتی و بهداشتی اشاره کرد و گفت :«راه‌اندازی مرکز تحقیقات بالینی وهمچنین پایگاه‌های مراکز بهداشتی و مجموعه اقداماتی که تحت نظارت و سرپرستی او در حال شکل‌گیری و گسترش در مجموعه بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است اقدام موثری است که با توجه به سوابق اجرائی مفید و سازنده او می‌توان در زمینه توسعه خدمات پزشکی اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی کرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر