صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵

شفیعی: اتحادیه اروپا برای توسعه مناسبات با ایران جدی است/ اقدام رئیس‌جمهوری در حاضر نشدن در اختتامیه سران همکاری اسلامی کاملا بجا بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان گفت: سفر خوبی بود. خانم موگرینی به قصد افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در کشورمان به تهران سفر کرد. ایجاد این دفتر در کشورمان نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا صرف‌نظر از کشورهای عضو، برای توسعه مناسبات با ایران جدی است.
کد خبر : 78007

نوذر شفیعی، نماینده مردم ممسنی در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: خانم موگرینی با این سفرش به ابهامات کشورها برای توسعه مناسبات با ایران پاسخ داد. با گشایش این دفتر تردیدها برطرف می‌شود.


وی افرود: همچنین یک نشانه دیگر این است که آمریکا دیگر نمی‌تواند اخلالی در توسعه مناسبات کشورها با ایران ایجاد کند. چراکه این ترس بود که اگر کشورها با ایران توسعه مناسبات داشته باشند موانعی برایشان ایجاد خواهد شد، ولی با سفر خانم موگرینی به ایران می‌توان این برداشت را کرد که آمریکا آن اراده قبلی را برای تنبیه کشورها در برقراری رابطه با ایران ندارد. همچنین به نظر می‌آید که اروپا دارد مسیرش را با آمریکا عوض می‌کند و این موفقیت خوبی برای کشورمان بود.


سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره بیانیه ضدایرانی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، خاطرنشان کرد: این بیانیه آن‌قدر بی‌پشتوانه بود که حتی به صورت رسمی قرائت نشد. متأسفانه لابی عربستان در کنفراس سران سازمان همکاری اسلامی اثر کرد. اقدام رئیس‌جمهوری در حاضر نشدن در جلسه اختتامیه کاملا بجا بود. همچنین اگر پیش از این سفر از وجود این بیانیه باخبر بودیم می‌توانستیم در سطح پایین‌تری در این اجلاس حاضر شویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر