صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵

همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اقتصاد مقاومتی» آغاز به کار کرد

همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» صبح امروز با حضور مقام‌های عالی‌ رتبه کشور و مدیران ارشد صنعت نفت به مدت یک روز در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد.
کد خبر : 77813

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» صبح امروز ٢٨ فروردین‌ماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیران نفت و علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور و مدیران ارشد صنعت نفت آغاز به کار کرد.


در این همایش سه کارگاه جامع در حوزه سامانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت و هفت پنل تخصصی نیز برگزار خواهد شد که پنل نخست به بررسی نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه بالادست صنعت نفت (اکتشاف و تولید) اختصاص دارد و در پنل دوم، نقش دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه پایین دست این صنعت (صنایع پالایش؛ پتروشیمی و گاز) بررسی می‌شود.


نقش شرکت‌های اکتشاف و تولید و شرکت‌های پیمانکار عمومی (GC) در انتقال و توسعه فناوری برای تحقق صنعت نفت دانش بنیان در پنل سوم و نقش شرکت‌های مذکور در ارتقای توان داخل (Local Content) با سیاست بازار در مقابل توسعه فناوری در پنل چهارم همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر