صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵

نعمتی: نمایندگان نظارتی نسبت به بودجه مجموعه‌های خاص ندارند/ ابوترابی‌فرد: سازمان مدیریت باید به این موضوع رسیدگی کند

بهروز نعمتی، نماینده مردم اسدآباد در اخطار قانون اساسی در جلسه علنی امروز ـ چهارشنبه ـ مجلس اظهار کرد: اخطار من با استناد به اصل 55 قانون اساسی است، بر طبق این اصل به دیوان محاسبات کل کشور اجازه داده شده است که به بودجه کل کشور رسیدگی و نظارت کند تا تخلفی صورت نگیرد.
کد خبر : 77336

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، وی افزود: در جداول پیوست‌های بودجه عدد و رقم‌هایی را به مجموعه‌هایی می‌دهیم که نظارتی بر آنها نیست، همواره در طول سالیان گذشته بیش از 100 میلیارد تومان بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است. در جدول 9 بودجه امسال هم این رقم آمده است.


این نماینده مجلس تأکید کرد: همه مجموعه‌ها باید گزارش شفاف به نمایندگان بدهند ولی حداقل در سه سال گذشته هیچ گزارشی از این مجموعه‌ها منتشر نشده است.


نعمتی تصریح کرد: ما حتی افراد صاحب این مجموعه‌ها را نمی‌شناسیم، اگر شما به عنوان هیئت رئیسه آنها را می‌شناسید به ما هم بگویید.


حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، گفت: آنچه در بودجه به عنوان بودجه‌های کمکی تصویب می‌شود شامل قوانین دیوان محاسبات نمی‌شود و دیوان محاسبات لازم نیست گزارشی را در این زمینه ارائه کند چراکه کمک از سوی خودمان است.


وی افزود: اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از کمک‌ها می‌تواند گزارش دریافت کند؛ البته در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌ها بسیاری از این کمک‌ها تخصیص داده نشد اما مواردی هم بودند که این کمک‌ها را دریافت کردند. سازمان مدیریت باید به این موضوع رسیدگی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر