صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۰۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
در پاسخ به آنا مطرح شد؛

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور : افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی اثر معکوس بر قاچاق دارد

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور درباره رابطه قیمت بنزین و افزایش قاچاق به خبرنگار آنا گفت: با افزایش قیمت بنزین قاچاق کاهش می‌یابد.
کد خبر : 77275

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، حسین ذوالفقاری عصر امروز در پنجمین جلسه مبارزه با قاچاق سوخت که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرقدر قیمت فرآورده‌های نفتی در کشور افزایش یابد و به نرخ فوب نزدیکتر شود، اثر معکوس بر قاچاق خواهد داشت.


وی افزود: قاچاق بر اثر فاصله قیمت میان داخل و خارج کشور رخ می‌دهد و چنانچه قیمت تفاوت خاصی پیدا نکند، صرفه و انگیزه‌ای برای قاچاق وجود نخواهد داشت.


ذوالفقاری درباره تصمیمات جلسه قاچاق عنوان کرد: براساس تصمیماتی که از دو سال گذشته اتخاذ شده است و همچنین توسط دستگاه‌های مسئول اجرایی شده‌اند و گزارشی که از مجموع مسئولین قاچاق سوخت کشور و سازمان‌های مربوطه به دست ما رسیده است، نسبت به سال 92 شاهد کاهش روزانه 50 میلیون لیتر مصرف در انواع مواد سوختی و مصرفی هستیم.


وی تاکید کرد: حدود 60درصد کاهش قاچاق سوخت را در سال 94 نسبت به سال 92 تجربه کرده‌ایم.


ذوالفقاری درباره راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت نیز گفت: یکی از راهکارها جایگزینی گاز به جای نفت سفید به ویژه در نیروگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی بود.


وی ادامه داد: راهکار دیگر این است که پیمایش برخط صورت گیرد، یعنی سوخت را بر مبنای صدور بارنامه که به دستگاه‌ها و خودروهای حمل بار داده می‌شود تعیین کنیم. بر این اساس اکنون اتوبوس‌ها و کامیون‌های بین‌شهری برای تعیین میزان مسیر طی شده مجهز به GPS هستند.


معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: فروش سوخت از طریق برخی از استان‌های مرزی با نظارت استانداران و دستگاه‌های همکار آنها در استان‌ها انجام می‌شود که هم صرفه و صلاح کشور را مدنظر قرار می‌دهند و هم بخشی از درآمد سوخت در مناطق مرزی به مرزنشینان داده می‌شود.


وی به کاهش قیمت جهانی نفت اشاره و تصریح کرد: بحث مبارزه و کنترل و همچنین نظارت بر قیمت‌های توزیع سوخت در سال گذشته وجود داشته و با کنار هم قرار گرفتن موارد یاد شده با کاهش قاچاق و مصرف سوخت مواجه شده‌ایم.


ذوالفقاری درباره استان‌هایی که در آنها قاچاق صورت می‌گرفت نیز اظهار کرد: بخشی از این قاچاق در خلیج‌فارس و بخشی دیگر در سیستان و بلوچستان صورت می‌گرفت که تا حد زیادی کاهش یافته است و اکنون استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان فروش سوخت خود را از طریق استانداری‌ها انجام می‌دهند.


وی به جلسه امروز قاچاق سوخت اشاره کرد و گفت: مقرر شده است که چنانچه استان هرمزگان زمینه و بستر لازم را در این‌باره داشته باشد اجازه داده شود تا ساماندهی در این استان نیز صورت گرفته و بتواند فروش سوخت را انجام دهد.


این مقام مسئول افزود: همچنین بحث ناوگان درون‌شهری وجود دارد که آن نیز ساماندهی خواهد شد تا سوخت براساس میزان کارکرد آنها ارائه شود.


ذوالفقاری درباره کارت سوخت نیز خاطرنشان کرد: نمی‌توان وجود کارت سوخت و تاثیر آن بر کنترل مصرف سوخت و همچنین نتایج دیگر آن برای دستگاه‌های کنترل‌کننده و ناظر را نادیده گرفت. کارت سوخت امر مناسبی است و تداوم آن می‌تواند به کنترل مصرف کمک کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر