صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵

سرقت خودروهای مدل بالا به بهانه خرید

دو برادر با فروشندگان خودروهای مدل بالا قرار می‌گذاشتند و حین معامله با تهدید اسلحه خودروی آنها را سرقت می‌کردند. تحقیقات نشان می‌دهد متهمان پرونده کلاهبرداری به شیوه صدور چک‌های بلامحل تحت تعقیب مراجع قضائی استان کرمانشاه بوده‌اند.
کد خبر : 77190

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا؛ اواخر سال 94 فردی به کلانتری 124 قلهک مراجعه کرد و از سرقت خودرواش خبر داد. او در این رابطه گفت: از طریق آگهی روزنامه قصد فروش خودرو ( بسترن B50 ) خود را داشتم. فرد ناشناسی با من تماس گرفت و جهت رؤیت و خرید خودرو با تعیین قرار، به نشانی محل سکونتم در خیابان اخلاقی آمد. خریداران خودرو دو نفر جوان بودند که پس از توافق بر سر قیمت خودرو ، به بهانه آزمایش خودرو سوار ماشین شدیم. در طول مسیر حرکت، ناگهان آنها با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودروام کردند.


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به‌ عنف خودرو و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


با توجه به شیوه و شگرد متهمین در انجام سرقت به‌عنف خودرو، اقدامات پلیسی جهت شناسایی متهمین انجام و سرانجام یکی از متهمین به نام امیرحسین در این رابطه شناسایی شد. با شناسایی امیرحسین برادر او نیز به نام حمیدرضا شناسایی شد و با انجام تحقیقات پلیسی‌، مخفیگاه دو برادر در منطقه هشتگرد کرج و شهرستان ساری شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی ، جهت دستگیری متهمین اعزام شدند .


در اولین مرحله از دستگیری این دو برادر سارق ، ابتدا امیرحسین در داخل مخفیگاهش در شهرستان ساری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک سلاح کمری با تعدادی فشنگ جنگی کشف شد. در ادامه‌، حمیدرضا نیز در شهرستان هشتگرد دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌اش یک سلاح کمری به‌همراه تعدادی فشنگ جنگی، چند جلد شناسنامه و کارت ملی متعلق به افراد غیر ، مهر جعلی و ... کشف شد .


اعتراف به سرقت های مشابه


هر دو برادر در اظهارات اولیه منکر هرگونه زورگیری وسرقت به عنف خودرو از مالباخته شده اما پس از مواجهه حضوری با شاکی و همچنین اسناد و مدارک غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت به عنف خودرو از مالباخته و همچنین انجام سرقت مشابه اعتراف کردند


با شناسایی محل نگهداری خودرو مسروقه در شهرستان حصارک کرج ، تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم به محل اعزام و ضمن کشف خودرو مسروقه، در تحقیقات میدانی از اهالی محل اطلاع پیدا کردند که حمیدرضا خود را به‌نام مهندس کریمی معرفی کرده است .


سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به سابقه‌دار بودن متهمین و تحت تعقیب قرار داشتن آنها گفت: در ادامه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمین و بررسی سوابق آنها مشخص شد که این دو برادر از چهار سال پیش و به اتهام کلاهبرداری به شیوه صدور چک های بلامحل، از سوی مرجع قضایی کرمانشاه تحت تعقیب قرار هستند .


رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به کشف یک خودرو سواری پژو پارس سرقت شده از متهمین که به همین شیوه و شگرد اقدام به زورگیری آن در پوشش خریدار خودرو کرده بودند، در پایان این خبر گفت : از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.




انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو سرقت
ارسال نظر