صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۳ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

واکنش‌ به بازگشایی 2 روزه گذرگاه رفح

گروه‌های مختلف فلسطینی با تشکر از تلاش‌های جهاد اسلامی برای بازگشایی موقت گذرگاه رفح ابراز امیدواری کردند این امر مقدمه بازگشایی دائمی آن باشد.
کد خبر : 7709

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقاومت فلسطین، مقامات مصری امروز (دوشنبه) و فردا گذرگاه رفح را باز کردند. این اقدام پس از هفته‌ها انتظار فلسطینی‌ها انجام شد. گروه‌های مختلف فلسطین آن را مثبت اعلام کردند و خواهان استمرار این اقدام شدند.


جهاد اسلامی فلسطین: سفر هیأت ما به قاهره مثبت بود


«داوود شهاب» مسئول رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره گفت: سفر هیأت جهاد اسلامی به قاهره در هفته گذشته بسیار مثبت بود (+) به ویژه در مسائل مربوط به روابط با مصر و پشتیبانی از مسأله فلسطین و کم کردن از رنج شهروندان فلسطینی در نوار غزه.


وی ضمن اشاره به اینکه بازگشایی موقت گذرگاه رفح از دستاورهای سفر جهاد به قاهره است، افزود: تلاش‌های جهاد در این حد محدود نمی‌شود و در آینده نتایج بیشتری از آن را خواهیم دید.


حماس: از جهاد اسلامی فلسطین ممنونیم


«محمود الزهار» یکی از اعضای ارشد حماس نیز گفت: جای آن است که از تمام عاملان بازگشایی گذرگاه رفح به ویژه مصر و جهاد اسلامی تشکر شود اما مطلوب بازگشایی آن به صورت همیشگی است زیرا تنها دروازه نوار غزه به شمار می‌رودو سالانه 200 هزار فلسطینی از آن استفاده می‌کنند و منتظر باز شدنش هستند.


جبهه مردمی: بازگشایی موقت رفح گامی مثبت است


«کاید الغول» عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطین این اقدام را گامی مثبت اعلام کرد و افزود امید است این اقدام مقدمه بازگشایی دائمی آن شود زیرا بستن گذرگاه رفح باعث رنج بسیار شهروندان فلسطینی شده است.


جبهه دموکراتیک: امیدواریم بازگشایی موقت رفح مقدمه بازگشایی دائمی آن شود


«صالح زیدان» عضو جبهه دموکراتیک فلسطین نیز مانند جبهه مردمی اهلا را گامی توصیف کرد و افزود: امیدواریم بازگشایی موقت رفح مقدمه بازگشایی دائمی آن شود.


کمیته‌های مقاومت مردمی: تلاش‌های جهاداسلامی جای قدردانی دارد


«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت مردمی در این باره گفت: تلاش‌هایی که جهاد اسلامی فلسطین برای بازگشایی رفح و کاستن از حجم محاصره غزه انجام داد جای قدردانی دارد.


وی افزود: این گام در مسیر صحیح است و گام‌هایی بیشتر از این از برادران مصری در راستای کمک به ملت فلسطین و کم کردن از محاصره آنها انتظار می‌رود.



انتهای پیام/

ارسال نظر