صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

ممنوعیت استفاده از پایه‌های عکس «سلفی» در موزه‌های پاریس

موزه های پرترددترین شهر توریستی دنیا قصد دارند گرفتن عکس های « سلفی» با استفاده از پایه‌های عکس را ممنوع کنند.
کد خبر : 7697

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا و به نقل از سایت «فرانس 24»، موزه‌های شهر پاریس ضمن ابراز نگرانی از آسیب دیدن آثار هنری موجود در این موزه‌ها و حتی بازدیدکنندگان، خبر از احتمال ممنوعیت عکس‌های سلفی با استفاده از پایه عکس در این مکان‌ها داده اند.


نگهبانان کاخ ورسای که فاصله کمی با پاریس دارد از بازدیدکنندگان درخواست می‌کنند «مونوپاد» های خود- پایه‌هایی که برای گرفتن عکس‌های سلفی به کار می‌رود را کنار گذاشته و تنها با استفاده از دوربین گوشی همراه خود عکس سلفی بگیرند.


گزارش‌ها حاکی از آن است که موزه‌های پاریس قصد دارند به طور کلی استفاده از مونوپاد برای گرفتن عکس‌های سلفی را ممنوع کنند.


مدیدریت موزه لوور، پر بازدیدترین موزه جهان، با نگرانی استفاده از پایه‌های عکس سلفی را که تنها با فاصله چند سانتیمتر از آثار با ارزش هنری موزه این سو و آن سو می‌روند، دنبال می‌کند.


موزه‌های پاریس قصد دارند با استفاده از قانونی مبنی بر « نشانه نرفتن اشیا به سمت آثار هنری» استفاده از مونوپادها را ممنوع کنند.


بسیاری از دیگر موزه‌های بزرگ جهان نیز استفاده از این میله‌های بلند را در داخل فضای موزه‌ها ممنوع کرده‌اند که این میان می‌توان به موزه «اسمیتسونیان» در واشنگتن، موزره هنرهای مدرن در نیویورک و موزه ملی استرالیا در کانبرا و موزه هنر معاصر و طراحی هلند و موزه آرمیتاژ آمستردام اشاره کرد.


این تصمیم در پی محبوبیت و استفاده روز افزون مردم از این میله‌های عکاسی که طول برخی به 1.5 متر می‌رسد گرفته شده است. امروزه، در هر گروهی که از مکان‌های توریستی بازدید می‌کنند می‌توان جنگلی از میله‌های آهنی را دید که بازدیدکنندگان تلفن‌های همراه خود را بر آن سوار کرده تا عکس سلفی دست جمعی بگیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه
ارسال نظر