صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
وزیر بهداشت خبر داد

افزایش یونیت‌های دندانپزشکی بخش دولتی به 8500 دستگاه/ ارائه 93 درصد خدمات دندانپزشکی در بخش خصوصی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ایجاد 8500 یونیت دندانپزشکی برای پوشش 25 درصد خدمات دندانپزشکی طی سال جاری در کشور خبر داد و گفت: بیمه تکمیلی دندانپزشکی برای افراد 6 تا 18 ساله ایجاد می‌شود.
کد خبر : 76955

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدحسن هاشمی در اولین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان پرداخت هزینه 24درصدی خدمات پزشکی از جیب مردم را نشانه خلاء بزرگ در حوزه خدمات دندانپزشکی در دولت گذشته دانست و گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که فقیرترین افراد جامعه یعنی دهک‌های اول تا چهارم به‌‌طور کلی به مراکز دندانپزشکی مراجعه نمی‌کنند زیرا این افراد حتی برای نان شب و ارتزاق روزمره نیز با مشکلات جدی مواجه هستند بنابراین تمایلی به مراجعه مراکز دندانپزشکی ندارند.


هاشمی یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت را کمک به هزینه دندانپزشکی فقرا اعلام کرد و گفت: در یک ماه آینده یک موسسه بیمه تکمیلی را ایجاد می‌کنیم که بتواند خدمات مورد نیاز دندانپزشکی را برای افراد 6 تا 18 ساله ارائه کند. از سال گذشته با حمایت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، برنامه پرکردن شیارهای دندان دانش آموزان اجرا شده بود که برنامه موفقی است و از پوسیدگی و ایجاد میکروب و عفونت در دندان افراد 6 تا 12 سال پیشگیری کرد و معتقدم این برنامه باید تا افراد 18 ساله گسترش پیدا کند.


وی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند دندانپزشکانی را که برای گذراندن دوران طرح معرفی می‌شوند و همچنین فارغ التحصیلان رشته‌های دیگر را پذیرش کنند و در صورتی که عدم نیاز بزنند سهمیه طرح این دانشگاه‌ها کاهش می‌یابد همچنین باید دوره‌های طرح همه پزشکان کاهش یابد.


وی همچنین از خرید کلینیک‌های دندانپزشکی سیار در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: با در اختیار قرار دادن این کلینیک‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات دندانپزشکی را به‌صورت اقدامی جهادی به حاشیه شهرها و مناطق محروم خواهیم برد.


وزیر بهداشت در خصوص خدمات دندانپزشکی در کشور گفت: تاکنون چهار هزار یونیت دندانپزشکی در بخش دولتی فعال وجود داشت که نیمی از آنها غیرفعال بود و دو هزار یونیت جدید برای کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی به این مجموعه اضافه می شود. علاوه بر آن 2500 یونیت دندانپزشکی نیز معاونت درمان وزارت بهداشت قول داده که در مراکز دولتی اضافه شود و به این ترتیب امسال تعداد یونیت های دندانپزشکی بخش دولتی به 8500 دندانپزشکی می‌رسد.


وی افزود: در گذشته 35 هزار یونیت دندانپزشکی در بخش خصوصی فعالیت می‌کرد و با اجرای این اقدامات، امسال سهم دولت در خدمات دندانپزشکی به 25 درصد افزایش می‌یابد این در حالی است که 93 درصد خدمات دندانپزشکی در دست بخش خصوصی بود.


هاشمی همچنین از فعالیت ستاد عملیاتی خدمات دندانپزشکی به ریاست خود خبر داد و گفت: در این ستاد با حضور معاونان بهداشت، درمان، معاونت توسعه و تعدادی از صاحبنظران حوزه دندانپزشکی در مورد سیاستگذاری حوزه دندانپزشکی تصمیم گیری می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر