صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۸ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵

ترکیه با 500 بنز به استقبال ملک سلمان می‌رود

پادشاه عربستان امروز دوشنبه سفر رسمی خود به ترکیه را با هدف بررسی برخی موضوعات دوجانبه و بین‌المللی آغاز می‌کند. این درحالی است که گفته شده 500 دستگاه خودروی مرسدس بنز برای تردد وی و هیات همراهش در ترکیه اختصاص داده شده است.
کد خبر : 76908

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، طبق اعلام دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان از امروز دوشنبه سفر چند روزه‌ خود به ترکیه را آغاز می‌کند. این سفر به دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه انجام می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.


پادشاه عربستان در نشست‌هایی که در این سفر با مقام‌های ترکیه دارد، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه، به موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد پرداخت.


این نخستین سفر سلمان بن عبد العزیز به ترکیه پس از نشستن بر تخت پادشاهی در ژانویه 2015 (دی 1393) است. همچنین این سفر در آستانه آغاز دور جدیدی از مذاکرات صلح سوریه در ژنو در این هفته انجام می‌شود.


به‌گفته منابع آگاه، در دوره سفر ملک سلمان به ترکیه، هتل محل اقامتش بسته خواهد بود و 500 دستگاه خودروی بنز برای انتقال وی و هیات همراهش اختصاص داده شده است. همچنین گفته شده که مقام‌های سعودی همه مایحتاج خود از جمله غذا و لباس را از عربستان می‌آورند.


موضع‌گیری دو کشور ترکیه و عربستان علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه همچنان ثابت است و این دو کشور از گروه‌های شورشی سوری حمایت می‌کنند.


آنکارا و ریاض برکناری اسد را به‌عنوان بخشی از توافقنامه صلح که توافقنامه دیگری درباره توقف درگیری‌ها در سوریه را به‌دنبال خواهد داشت، می‌خواهند اما درباره اینکه چه کسی باید در مرحله پس از درگیری‌ها جایگزین اسد شود، با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند.


پادشاه عربستان پس از پایان دیدارهایش در آنکارا برای حضور در سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی به شهر استانبول خواهد رفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر