صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵

یک مقام مسئول اعلام کرد؛ دریافت هزینه اضافه از مشترکان برق صحت ندارد

در حالی موضوع دریافت هزینه مازاد از مشترکان برق از سوی توانیر و شرکت توزیع برق تهران با صدور قبض اخطار قطع برق و ارسال آن به در منازل مطرح می‌شود که معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران این موضوع را رد می‌کند.
کد خبر : 76883

مسعود معماران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا در واکنش به خبر دریافت هزینه‌ اضافه از مشترکان برق برای جبران خسارت 500 میلیارد تومانی وزارت نیرو گفت:‌ نه توزیع برق استان تهران و نه شرکت توانیر هیچ پول اضافی از مردم دریافت نمی‌کنند.


وی افزود: شرکت‌ها هزینه صدور قبض را از مردم نمی‌گیرند بلکه این هزینه قطع و وصل برق است که هزینه‌ای قانونی نیز به حساب می‌آید اما به علت فراهم نبودن بسترهای قانونی اجرا،‌ شرکت توزیع برق استان تهران و شرکت توانیر فعلا از دریافت آن چشم‌پوشی کرده‌اند.


معماران تصریح کرد: البته چند شرکت اقدام به دریافت هزینه قطع و وصل برق از مشترکان می‌کنند که اعتراض‌هایی نیز به روش حصول این هزینه‌ها وجود دارد و توانیر نیز جلساتی را در ارتباط با این موضوع برگزار کرده است.


معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان تهران بیان کرد: بیش از 30 سال است که موضوع دریافت هزینه قطع و وصل برق از مشترکان وجود دارد و این امر کاملا بدیهی و قانونی است که این هزینه اجرایی را مشترکان بپردازند.


وی تاکید کرد: علاوه بر هزینه قطع و وصل برق، هزینه تاخیر در پرداخت نیز در آیین‌نامه‌های شرکت‌های مرتبط وجود دارد اما شرکت توزیع برق استان تهران به علت نبود بستر لازم و وجود تبعات تا کنون این اقدام را انجام نداده است.


معماران عنوان کرد: مشترکان باید بابت بدحسابی و تاخیر در پرداخت برق مصرفی خود هزینه بپردازند که تا کنون به راهکاری مناسب برای دریافت آن نرسیده و به همین علت هم این فرآیند را هنوز اجرایی نکرده‌ایم.


وی گفت: خدمات مشترکان شامل مجموعه فرآیندها از زمان ثبت تقاضای فرد برای دریافت خدمات و انشعاب برق از جمله بازدید محل، تائید کروکی، بررسی شبکه، نصب، هزینه کنتور، بازدید و قرائت، محاسبه نرم‌افزاری و... است که عموما شرکت‌ها در ازای پرداخت مبالغی به پیمانکار واگذار می‌کنند اما هزینه اضافی از مشترک دریافت نمی‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر