صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا؛

نجمه خدمتی: احمدی دیروز الگوی من بود اما با او رقیب هستم/ شرایط نسبت به قبل بهتر شده‌ است

بانوی تیرانداز المپیکی کشورمان گفت: در حال حاضر در ماده 50 متر من و الهه احمدی باید با یکدیگر رقابت کنیم تا از بین ما دو نفر یک نفر در المپیک ریو در این ماده تیراندازی کند.
کد خبر : 76497

نجمه خدمتی درباره شرایط تیم ملی تیراندازی در آستانه مسابقات کاپ جهانی ریو به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «خوشبختانه شرایط اردوی ما نسبت به سال قبل از المپیک بهتر شده‌ است اما باز هم در مقایسه با رقبا و کشورهایی که قرار است با آنها مسابقه بدهیم سطح پایین‌تری داریم. متاسفانه شرایط اردوی ما مانند مسابقات تدارکاتی و امکاناتی مانند تهیه فشنگ و مهمات هر روز به مشکل بر می‌خورد به طوری که سال گذشته مهمترین تورنمنت ما اردوی هانوفر بود که درست یک روز قبل از اعزام زمانی که همه تیراندازان آماده پرواز بودند به علت کمبود بودجه لغو شد.»


وی افزود: «اردوی تدارکاتی تیم ملی و مسابقات بین المللی اواخر سال گذشته انجام نشد که فرصت خوبی برای ملی‌پوشان بود. امیدوارم در ادامه راه برنامه های مورد نظر «لازلوسوچک» سرمربی انجام شود و در المپیک ریو با آمادگی کامل حاضر شویم.»


خدمتی همچنین به دو تورنمنت مهم در سال جدید اشاره کرد و گفت: «برای همه تیراندازان رقابت جام جهانی برزیل و فرانسه بسیار اهمیت دارد چرا که هم‌سطح با المپیک ریو است و حتی سالن آن با مسابقات المپیک ریو یکی خواهد بود. در این رقابت‌ها تمام تیراندازانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شدند برای محک خودشان حضور دارند.»


بانوی المپیکی کشورمان در خصوص تاثیر اردوی‌های تدارکاتی بر رشد آنها در رشته تفنگ بادی اظهار کرد: «در رشته تیراندازی برعکس دیگر رشته‌های ورزشی باید تیرانداز، ذهن و روان آرامی داشته باشد تا بتواند خوب نتیجه بگیرد. اگر تیم ملی به اردوی‌های برون مرزی برود و با تیراندازانی رقابت کند که سطح توانایی خوبی دارند بر رشد آنها تاثیر می گذارد و نقاط ضعف خودشان را برطرف می کنند اما متاسفانه تعداد مسابقات بین المللی و اردو‌های تدارکاتی ما به دلیل کمبود بودجه و مشکلات مالی فدراسیون کم است.»


خدمتی همچنین در مورد نبود مهمات و فشنگ برای تمریناتشان اظهار کرد: «تمرینات ما در تفنگ بادی با ساچمه است اما در تفنگ خفیف روزانه با 100 تا 150 فشنگ تمرین می کنیم که این تعداد برای رویارویی با حریفان قدرتمند بسیار کم است اما نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده است چرا که قبلا ما هفته‌ای 100 فشنگ استفاده می‌کردیم اما حالا روزانه این تعداد فشنگ استفاده می کنیم. البته جزو برنامه تمرینی ما تمرین با سلاح خشک و بدون فشنگ است که این تمرین در گذشته بیشتر بود اما حالا با توجه به زمان اندکی که تا المپیک باقی نمانده کمتر شده است.»


وی همچنین در مورد رقابت با الهه احمدی در ماده 50 متر گفت: « در حال حاضر در ماده 50 متر من و الهه احمدی باید با یکدیگر رقابت کنیم تا از بین ما دو نفر یک نفر در المپیک ریو در این ماده تیراندازی کند. زمانی که من به صورت حرفه‌ای این رشته را شروع کردم الگویم در رشته تیراندازی الهه احمدی بود به طوری که عکس او را به دیوار اتاقم زده بودم اما هم‌اکنون علاوه بر اینکه دوست و الگوی من است در این رقابت‌ها رقیب من خواهد بود.»


ملی پوش تیم تیراندازی در پایان به شانس تیم ملی برای کسب مدال در المپیک ریو اشاره کرد و گفت: «امیدوارم که در المپیک نتیجه خوبی بگیریم تا به همه ثابت کنیم بانوان ایرانی با وجود همه محدودیت‌ها می‌توانند خوب بدرخشند. خوشبختانه ما مربی خوبی در اختیار داریم و رابطه ما با او بسیار خوب است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر