صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵

«پس از توفان: در ستایش عشق» در نمایشگاه کتاب تهران

فرید قدمی، نویسنده و مترجم، از انتشار کتاب «پس از توفان: در ستایش عشق» در نمایشگاه کتاب اردیبهشت 95 خبر داد. این کتاب که نوشته‌ فرید قدمی به همراه نقاشی‌های ژیلا منانی است، توسط نشر نیماژ منتشر خواهد شد.
کد خبر : 76438

فرید قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره کتاب «پس از توفان: در ستایش عشق» گفت: «این کتاب درباره نقاشی، توفان، سیاست و عشق است؛ و در آن به نقاشی در مقام توفانی نگاه شده که مرز بین زبان و شیء را درمی‌نوردد.»


نویسنده کتاب «سیاست ادبیات» گفت: «این کتاب کوچک در گذر از نقاشی‌های ژیلا منانی در سه فصل کوتاه به تأمل درباره فعلِ نقاشی‌کردن می‌پردازد و بیشتر از آن‌که درباره نقاشی‌های منانی یا آثار دیگر باشد، درباره امکانی است که نقاشی‌کردن می‌گشاید.»


فصل‌های سه‌گانه «پس از توفان: در ستایش عشق» عبارتند از: «توفان»، «دست‌ها» و «در ستایش عشق».


فرید قدمی نویسنده، مترجم و منتقدی است که ترجمه و تألیف نزدیک به 30 اثر را در کارنامه خود دارد، که از میان ترجمه‌هایش می‌توان به ترجمه رمان «ولگردهای دارما» از جک کروآک و «بارش کلاه ‌مکزیکی» از ریچارد براتیگان اشاره کرد. از رمان‌های او نیز می‌توان به «مایا یا قصه آپارتمانی در خیابان کریم‌خان»، «دومینانت یا مامان اون زنه رو که داره می‌دوئه می‌بینی؟» و «زن‌ها در زندگی من یا دلف معبد دلفی» اشاره کرد. «سیاست ادبیات: تزهایی درباره نوشتار» تنها کتاب نظری او در زمینه ادبیات و فلسفه است که پس از انتشار به اثری جنجالی بدل شد و بحث‌های بسیاری برانگیخت. از او همچنین در طول یک دهه اخیر مقالات متعددی پیرامون نقاشی، تئاتر و عکاسی منتشر شده است.


ژیلا منانی نقاش معاصر ایرانی است که نقاشی را در ایران و ایتالیا آموخته و هم‌اکنون بیش از ده سال است که مدیریت گالری آپادانا در اصفهان را به عهده دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر