صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵

تعبیه آشیانه مصنوعی برای پرندگان زادآور در استان بوشهر

تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان بوشهر، برای پرندگان زادآور ساخته و تعبیه شد. همه ساله در ایام لانه‌سازی و تخمگذاری پرندگان با مشارکت مردم این اقدام صورت می‌گیرد.
کد خبر : 76373

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین دلشب،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت : با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده و در راستای افزایش توان و شرایط زیستگاهی پرندگان زادآور، تعدادی لانه مصنوعی در جزایر استان ساخته شد.


حسین دلشب با اعلام این خبر افزود: عمده پرندگان زادآور در استان به دو دسته خشکی زی ،آبزی وکنار آبزی تقسیم می‌شوند که با توجه به شرایط بیولوژیک و اولویت زیستی خود در ماه‌های مختلف سال و در زیستگاه‌های مختلف زادآوری دارند.
وی با اشاره به زادآوری طیف بزرگی از پرندگان آبزی و کنارآبزی درفصول بهاروتابستان جزایر استان بوشهر را مامن مناسبی برای زادآوری آنها برشمرد.


وی ادامه داد: این اداره کل همه ساله در ایام لانهسازی و تخمگذاری اگرت ساحلی با مشارکت مردم محلی نسبت به تعبیه آشیانه مصنوعی اقدام می کند.


مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: بدیهی است همکاری متقابل دوستداران محیط زیست با اداره محیط زیست نقش به سزایی در حفاظت از تنوع زیستی ارزشمند استان خواهد داشت که در همین راستا این اداره کل اینگونه فعالیت‌ها را به‌صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پرندگان
ارسال نظر