صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
در گفت و گو با آنا

بانوی المپیکی رشته تپانچه: حریفانم کهنه کار این رشته هستند اما ناامید نیستم/ تنها به اردوی برون‌مرزی نیاز دارم

بانوی المپیکی رشته تپانچه گفت: در رشته تپانچه بادی کسی موفق به کسب سهمیه نشده بود بنابراین نیاز دارم که اردوی برون مرزی داشته باشم تا تجربه به دست بیاورم و با بهترین‌های جهان رقابت کنم.
کد خبر : 76247

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم تیراندازی با کسب پنج سهمیه المپیک هم‌اکنون بهترین نتیجه تاریخ تیراندازی را به دست آورده است. اما کسب سهمیه المپیک در رشته تپانچه بادی افتخار بزرگی بود که گلنوش سبقت‌الهی آن را به دست آورد. این بانوی تیرانداز برای اولین بار در تیراندازی با تپانچه بادی موفق به کسب سهمیه شد تا در تاریخ تیراندازی ایران ماندگار شود.


گلنوش سبقت الهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا در آستانه مسابقات کاپ جهانی ریو گفت: «ما مدت‌هاست که در اردوی تیم ملی هستیم البته بعد از مسابقات هند استراحت کوتاهی داشتیم و باز هم بر سر تمرینات حاضر شدیم. در ایام نوروز هم تیم ملی تعطیل نبود و ما از پنج فرودین ماه استارت تمرینات را زدیم.»


وی افزود: «متاسفانه لغو اردوی هانوفر آلمان سال گذشته کمی ما را از برنامه‌ها عقب انداخت به طوری که هم اکنون در تهیه فشنگ دچار مشکل شدیم چرا که قرار بود مهمات مورد نیاز ما از آلمان تهیه شود.»


بانوی المپیکی تیم تپانچه عنوان کرد: «اکنون مهمترین موضوعی که این روزها ذهن ما را درگیر کرده است تهیه فشنگ و مهمات مورد نظر است تا بتوانیم تمرینات خوبی داشته باشیم. هم اکنون حریفان ما روزانه 200 فشنگ برای تمرین در اختیار دارند که این موضوع کمی ما را نگران می‌کند. اما به نظرم در هر حالی باید امید داشته باشیم. درست است که این اوضاع بر روند تمرینات ما تاثیر بسیار زیادی دارد اما ما با همین حداقل‌ها به المپیک راه پیدا کردیم و موفقیت به دست آوردیم.»


سبقت الهی به سطح رقبای خودش در ریو اشاره کرد و گفت: «تاحدودی از حریفانم شناخت دارم و چند بار در خط با هم تیراندازی کردیم. رقبایم کهنه‌کار این رشته هستند و در المپیک قبلی و مسابقات جهانی مدال به دست آوردند.»


وی همچنین در مورد امکاناتی که فدراسیون و وزارت ورزش در اختیارش قرار دادند، خاطرنشان کرد: «متاسفانه فدراسیون در این چند سال اخیر با مشکلات مالی بسیار زیادی روبه رو بود اما مسئولان همه تلاششان را می‌کردند تا ما در وضع خوبی تمرین داشته باشیم. تاکنون در رشته تپانچه بادی کسی موفق به کسب سهمیه نشده بود بنابراین من نیاز دارم که اردوی برون‌مرزی داشته باشم تا تجربه به دست بیاورم و با بهترین‌های جهان رقابت کنم. سال گذشته اردوی هانوفر لغو شد که به ضرر ما بود اما خوشبختانه مسئولان برنامه‌ریزی کردند که در دو تورنمنت جهانی حضور داشته باشیم.»


سبقت‌الهی همچنین به مسابقات کاپ جهانی ریو اشاره کرد:« سطح این مسابقات بسیار بالاست به طوری که بهترین‌های جهان در این رقابت ها حضور دارند و میدانی برای محک زدن همه تیراندازان خواهد بود. حضور در این مسابقات و دیدن سطح رقبا بر روند کار من تاثیرگذار خواهد بود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر