صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
در همایش یک‌روزه گزینش استان البرز

میرزا: برای رسیدن به جامعه سالم، نقش گزینش، کلیدی است

رئیس واحد کرج با بیان اینکه یکی از وظایف گزینش این است که تشخیص دهد برای یک مسئولیت و یک قسمت، فرد چه ویژگی باید داشته باشد، تاکید کرد: در نهایت برای رسیدن به یک جامعه سالم نقش گزینش، نقش کلیدی و محوری است.
کد خبر : 7590

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر بهروز میرزا در همایش یک روزه گزینش استان البرز با حضور مدیران گزینش استان های تهران، مرکزی، البرز، همدان، قم و قزوین به میزبانی واحد کرج با تاکید بر اینکه گزینش موضوعی است که در تمامی جوامع بشری وجود دارد، گفت: قبل از انقلاب نیز گزینش وجود داشته، البته با ملاک های دیگر.








فرایند گزینش بر محور اعتدال، بدون سخت گیریهای بی مورد و یا سهل انگاری انجام شده و فرایندی کاملا هوشمندانه است که در آن بر اساس یک عقلانیت تصمیم گیری می شود

رئیس واحد کرج با بیان اینکه از بالاترین رده های اجرایی کشور تا سطوح پایین تر در هر نظامی یک سری شرایط و صلاحیت‌هایی باید وجود داشته باشد، گفت: تشخیص این صلاحیت‌ها را مدیران گزینش دفاتر گزینش و افرادی که درحوزه گزینش کار می کنند به عهده دارند و بقای هر جامعه در گرو انتخاب مجریان سالم است که توسط حوزه گزینش اجرا می شود و البته شاخص های گزیش در هر مسئولیتی متفاوت است.


میرزا با توجه به اینکه کارکنان و مسئولان حوزه گزینش از اقشار فرهیخته جامعه هستند، تاکید کرد: رعایت عدالت، حقوق اشخاص، صیانت شهروندی، بحث اخلاق مداری، حفظ حریم به ویژه در انتخاب افراد خیلی مهم است، بنابراین مسئولان گزینش وظیفه قاضی را هم به عهده دارند و رأیی که در نهایت صادر می کنند و بعد از طی فرایند پرسشنامه و تحقیق و مصاحبه و صدور رای در تمام این مراحل باید اخلاق مداری، انصاف، عدالت، حفظ شؤنات و رعایت حریم افراد لحاظ شود چراکه ورود به حریم شخصی انسان ها دلیل و حجت می خواهد و اگر رعایت نشود مطمئنا در جامعه آسیب جدی خواهد داشت.


رئیس واحد کرج با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که «گزینش باید عالمانه، هوشیارانه و دقیق باشد»، گفت: این سه کلید واژه نشان می دهد که فرایند گزینش به چه صورت باید باشد.


وی ادامه داد: فرایند گزینش بر محور اعتدال، بدون سخت گیریهای بی مورد و یا سهل انگاری انجام شده و فرایندی کاملا هوشمندانه است که در آن بر اساس یک عقلانیت تصمیم گیری می شود.


میرزا با تاکید بر رعایت حریم اشخاص گفت:خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی رای هایی که توسط گزینش صادر می شود در یک بازه زمانی منطقی صورت می گیرد و کارمند، استاد و دانشجو تکلیف خود را می داند.








میرزا با تاکید بر رعایت حریم اشخاص گفت:خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی رای هایی که توسط گزینش صادر می شود در یک بازه زمانی منطقی صورت می گیرد و کارمند، استاد و دانشجو تکلیف خود را می داند

وی گزینش را بازوان توانمند و توانا و چشم بینا و تضمین کننده سلامت اداری دانست و گفت: کار گزینش کاربسیار سخت ومهمی است و می دانیم که چه وظیفه سنگین ومهمی به عهده دفاتر گزینش دردانشگاه آزاد اسلامی است.


وی ادامه داد: در واحد کرج بحمدالله افرادی معتدل، دین مدار و بر اساس قانون مشغول هستند که قانون مدارانه عمل کرده و با مدیریت دانشگاه هماهنگ هستند.


میرزا در بخش پایانی سخنانش گفت: با بکارگیری مشی اعتدال و عدم سخت گیری بی مورد توصیه اکید بنده این است که این روش باید ادامه پیدا کند و بحث تکریم ارباب رجوع طبق بخشنامه ریاست محترم دانشگاه در نظر گرفته شود.


رئیس واحد کرج با توجه به آیین نامه های ابلاغی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص عدم تجسس و ورود به حریم شخصی افراد افزود: همگی ملزم به رعایت این آیین نامه هستیم تا انشاء الله از نتایج پرخیر و برکت آن در بخش سلامت اداری و روند تصحیح امور بهره لازم را ببریم .


وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) ابراز امیدواری کرد تشکیل این جلسه آثار و برکات و خیرات فراوان داشته و در گسترش ارزش های دینی در کشور به ویژه جامعه دانشگاهی اثربخش باشد.


به گزارش آنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج نیز با تسلیت ایام فاطمیه و آرزوی بهره گیری از معنویات این ایام سخنان خود را آغاز کرد و گفت: در نظام تکوین و تشریع گزینش یک اصل است که در دو بخش تشریع و تکوین مطرح شده است.


حجت الاسلام امن‌الله فرید ادامه داد: در نظام تکوین انتخاب انسان از بین تمامی مخلوقات الهی یک گزینش مشهود است و در نظام تشریع نیز فلسفه پیامبران، قیامت و حساب و کتاب اعمال و نیز معیارهایی که خداوند برای انتخاب در وجود انسان قرار داده است نیز حاکی از فلسفه تشریعی گزینش است.








فرید: در نظام تکوین انتخاب انسان از بین تمامی مخلوقات الهی یک گزینش مشهود است و در نظام تشریع نیز فلسفه پیامبران، قیامت و حساب و کتاب اعمال و نیز معیارهایی که خداوند برای انتخاب در وجود انسان قرار داده است نیز حاکی از فلسفه تشریعی گزینش است

وی ادامه داد: انتخاب اولیا از سوی خداوند نشان دهنده هدف از خلقت جهان است و معیارهایی نیز اعم از عام و خاص مشخص نموده است که استعدادهای متفاوت، هوش متمایز، حیات متنوع، تمایلات گسترده و توان مضاعف انسان همگی بیانگر مفهوم و معنای گزینش است چرا که یکنواختی باعث از بین رفتن مفهوم تعالی می شود.


فرید با اشاره به آیات و روایات موجود ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره(س) به عنوان محدثه معرفی شده اند در حالی که نبی نیستند. ملائکه به منزل ایشان هبوط کرده و می گفتند: خداوند تو را برگزیده است به عنوان افضل تمام زنان عالم در دنیا و آخرت انتخاب کرده است که این نشان دهنده محوری ترین اصول و نیازهای جهان هستی است که قوام نظام هستی به آن بستگی دارد که همانا انتخاب و گزینش است.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج با توجه به آیاتی از قرآن مجید گفت: در قرآن نیز مطالب فراوانی در مورد بحث گزینش مطرح شده است. در سیره عملی ائمه و در روایات نیز گزینش مطرح شده است همانگونه که امام صادق(ع) نیز بین شاگردان خود گزینش داشت و به همه ماموریت های یکسان محول نمی کرد.


وی با تاکید بر حساسیتی که در مورد قضاوت درباره افراد می شود، گفت: مقام معظم رهبری نیز دقت را توصیه اکید کرده اند که هرچه این دقت بیشتر باشد در حیات و زندگی انسان نقش مهمتری داشته و امنیت بیشتری دارد.


فرید گفت: در گزینش باید از افراط و تفریط پرهیز کرد و ایمان، امانت و تقوا نیز لحاظ شود و اصول آن به درستی پیاده شود تا انشاء الله از یک سوی سلامتی انسان ها و جامعه انسانی و از سوی دیگر محافظت از منافع نظام جمهوری اسلامی و جامعه اسلامی بوده حاصل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر