صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
رئیس سازمان غذا و دارو:

تمام کالاهای سلامت ایران ردیابی می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو از ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت تمام فرآوده‌های سلامت کشور خبر داد.
کد خبر : 75862

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه یکی از اصلیترین برنامه‌های سازمان غذا و دارو، طرح ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآوده‌های سلامت است، اظهار کرد: وزیر بهداشت بارها بر این موضوع تاکید کردند و امیدواریم این طرح در سال جاری نهایی و به سرمنزل مقصود برسد.


دیناروند ادامه داد: اصولاً به دلیل شفاف سازی در فرآیندهای تهیه، تولید و عرضه فراورده‌های سلامت، ایجاد بستر مناسب برای تشخیص فرآورده‌های اصیل برای مصرف کنندگان، امکان رصد دقیق توزیع محصولات، مدیریت زنجیره تامین در بحران‌ها، کمبودها، کنترل واردات و بسیاری دلایل دیگر کشور نیازمند و ناگزیر به انجام این طرح هستیم.


وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طرح مذکور در سال گذشته به صورت پایلوت در حوزه دارو انجام شد و نتایج قابل قبولی هم در برداشت، افزود: به همین دلیل امسال و در راستای سیاست‌های کلان سلامت و اقتصاد مقاومتی تمامی فراورده‌ها ملزم به درج برچسب خواهند بود.


دیناروند گفت: در هر حال عزم قاطع سازمان غذا و دارو اجرایی و نهایی کردن سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآوده‌های سلامت به عنوان ابزاری برای تفکیک فرآورده‌های اصیل و دارای مجوز بهداشتی از فراورده‌های قاچاق و تقلبی است و انتظار می‌رود همه مدیران ستادی و دانشگاهی حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی همکاری لازم در این زمینه داشته باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: رسول دیناروند
ارسال نظر