صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵

رشد دلار در روزهای اخیر با کندی همراه می‌شود

مدت زمانی است که قدرت دلار آمریکا بالا رفته و تقویت شده است، این تقویت به قدری است که از نظر ارزشی دلار آمریکا به واحد پولی یورو نزدیک شد.
کد خبر : 75577

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، یکی از دلایل تقویت دلار آمریکا سیاست‌های پولی در سال‌های اخیر است. زمانی که سیاست‌های پولی انقباضی اتخاذ شد و بازار توانست افزایش نرخ بهره در آمریکا را پیش‌بینی کند، دلار روند صعودی به خود گرفت.


اما بر اساس اظهار نظرات هفته گذشته جنت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر حدس و گمان‌ها درباره افزایش نرخ‌های بهره و همچنین کاهش انتظارات نسبت به افزایش این نرخ، دلار آمریکا در تداوم روند رشد خود با مشکل مواجه شد.


قابل توجه است که وضع اقتصادی و بازار فعلی جهان این احتمال را پیش می‌آورد که رشد دلار در روزهای اخیر با کندی همراه شود و در مواردی حتی کاهش داشته باشد.


از ابتدای سال 2016 نوسانات گسترده بازار به صورت محسوسی کاهش می‌یابد و این اتفاق باعث می‌شود تا فعالیت افرادی که از این بازار نوسانی به سود خود استفاده می‌کردند نیز کاهش یابد و این موضوع می‌تواند به حفظ ارزش دلار کمک کند.


به نظر می‌رسد که این هفته عواملی که بتوانند دلار آمریکا را تقویت کنند، بسیار کم باشد زیرا هم ارزیابی‌های اقتصادی و هم سخنرانی مقامات آمریکایی می‌تواند بر بازار دلار تاثیر بگذارد اما احتمال اینکه شاهد اظهارنظرها در مورد آینده سیاست‌های پولی آمریکا باشیم، کم است و برای همین انتظار نمی‌رود که واکنشی هم از سوی بازار در پی داشته باشد.


در راستای تحلیل وضع و آینده دلار باید گفته‌ها و نشست‌های آینده جنت یلن، رئیس فعلی فدرال رزرو را با برنانکه، گرینسپان و ولکر، روسای قبلی بانک مرکزی آمریکا مورد بررسی قرار دهیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: دلار آمریکا یورو
ارسال نظر