صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵
کوتاه از واحدهای قشم، مهاباد، اندیمشک، کاشان، سروستان، جهرم، فارسان، ایذه و علوم پزشکی تهران

از دید و بازدیدهای نوروزی تا دیدار رئیس با مهدکودکی‌ها

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در دیدار نوروزی کارکنان و هیات علمی این دانشگاه با تبریک فرارسیدن سال جدید گفت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم به سمت اصلاح و توسعه پیش خواهد رفت.
کد خبر : 75540

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر منصور آزاد با قدردانی از تلاش‌های یکساله کارکنان و ستاد اسکان نوروزی، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در فرآیند افزایش رشته‌های ارشد و دکتری ارائه داد و اعلام کرد: « بهمن سال گذشته ۱۷۲ نفر در مقطع دکتری در چندین رشته جذب شده‌اند و نگاه آینده ما بر افزایش رشته‌های مختلف در مقاطع ارشد و دکتری است.»


وی افزود: «واحد قشم از حالت بحرانی، کاملا عبور کرده و برای حفظ این شرایط نیاز به برنامه ریزی منظم داریم.»


آزاد گفت: «با توجه به سیاستهای مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع سا‌ها و طرح شفا، دست دانشگاه‌ها باز گذاشته شده است و نیازمند این است که نگاه ما تغییر کند و از نگاه روزمرگی کارمندی خارج شویم.


وی افزود: «می‌طلبد فکر کنیم و در حوزه‌های مالی وپژوهشی فکر و ایده جدید ارائه دهیم. برای بهبود ساختار اداری و فرآیندهای پرسنلی، همزمان در دو بعد اصلاح و توسعه، نیازبه نگاه همه جانبه داریم.»


برگزاری جلسه مشترک رئیس واحد مهاباد با کارکنان


نشست صمیمی رئیس واحد مهاباد با کارکنان به مناسبت آغاز سال نو در سالن فجر این دانشگاه برگزار شد.


دکتر صلاح خان­ احمدزاده در این جلسه با تبریک سال نو به استادان و کارکنان به اهم اقدامات انجام­ گرفته در واحد پرداخت و گفت: «این اقدامات نتیجه تلاش جمیع دانشگاهیان است که امیدوارم در سالجاری با شتاب و شرایط مناسبتری ادامه یابد.»


وی با تشکر مجدد از زحمات مسئولان و کارکنان واحد بر لزوم همفکری و همدلی همه مسئولان و کارکنان تا رفع نیاز‌ها و نواقص موجود تأکید کرد.


در پایان از ۷ نفر از کارکنان بازنشسته واحد با اهدای لوح و سکه و یک جلد کلام­‌الله مجید قدردانی به عمل آمد.


برگزاری اردوی جهادی از سوی بسیج دانشجویی واحد اندیمشک


اردوی جهادی به یاد شهدای مدافع حرم در روستای آزادگان بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک باهمت ۳۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد واحد اندیمشک برگزار شد.


دکتر امین رضا جمشیدی سرپرست واحد اندیمشک، دکتر امین نوشادی معاون اداری و مالی، مسعود صداقت جو مدیر روابط عمومی و اسماعیل رضایی مسئول بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی با حضور در این روستا، روند کار‌ها انجام‌شده و مشکلات موجود را موردبررسی قراردادند.


هدف از این اردوی جهادی ۱۰ روزه کمک به مردم در موضوع ساخت‌وساز عمرانی، معاینات پزشکی، آموزش‌های بهداشتی، مشاوره ازدواج، مشاوره دینی و همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری زیارت عاشورا، برگزار مسابقات فرهنگی، دیوارنویسی توسط دانشجویان بسیجی واحد اندیمشک بود.


تعیین اعضای کارگروه موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان


دکتر مهدی اخباری احکام کارگروه موسیقی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان را بر اساس بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صادر و ابلاغ کرد.


در احکام صادره این کارگروه: سید اصغر خادم به‌عنوان نماینده رئیس دانشگاه در کارگروه موسیقی و حجت الاسلام صدیقی و دکتر زینلی به‌عنوان دیگر اعضا انتخاب شدند.


در بخشنامه اجرایی برنامه‌های موسیقایی دانشگاه آزاد که با استناد به بخشنامه شورای اسلامی شدن دانشگاه و مراکز آموزشی دانشگاه صادر شده آمده است رسالت اصلی دانشگاه تولید و توسعه علم هنر و رشد فضایل اخلاقی– تربیتی است و ترویج موسیقی جز کار ویژه دانشگاه محسوب نمی‌شود.در ادامه این بخشنامه آمده است استفاده از موسیقی فاخر و ارزشمند ایرانی در میان برنامه‌ها باید تقویت کننده هویت ملی و متناسب با موازین اسلامی – برخوردار از محتوا و مضمون هدایتگر در راستای ترغیب به وظایف اخلاقی و اجتماعی، ‌سیاسی و انقلابی- تقویت کننده روحیه علمی، ‌خودباوری و میل به پیشرفت باشد.


اسکان ۷۵ نفر از همکاران دانشگاهی در واحد سروستان


دبیر ستاد اسکان میهمانان نوروزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان گفت: «در تعطیلات نوروز امسال ۷۵ نفر از همکاران دانشگاهی از واحد‌های مختلف کشور در سوئیت و خوابگاه این واحد مستقر و از امکانات آن بهره‌مند شدند.»


احد رنجبر با توجه به اینکه این واحد دانشگاهی دارای خوابگاه با ۲۰ سوئیت مجهز و مستقل است افزود: «امکانات لازم و در حد مطلوب برای رفاه حال میهمانان نوروزی در زمان استقرار در اختیار آنان قرار گرفت.»


شهرستان سروستان به عنوان دروازه ورودی مرکز استان فارس از سمت شرق و در ۷۰ کیلومتری شیراز واقع شده است که دارای اماکن تاریخی وچشم اندازهای زیبایی از طبیعت را در خود جای داده است. دریاچه مهارلو که به سبب بارندگی‌های اخیر دارای حجم آب مطلوبی بود و به عنوان یکی از هفت منطقه گردشگری کشور مطرح است اکثر میهمانان نورزی را که از اینجاده ترانزیت عبور می‌کردند جلب خود کرد. کاخ ساسان که شکارگاه بهرام گور با قدمت نزدیک به ۲۰۰۰ سال است و بقعه شیخ یوسف در مرکز شهر سروستان از جمله اماکن تاریخی این شهرستان هستند که مورد بازدید مسافران نورزی واقع شدند. نمای زیبای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع علمی، فرهنگی و نگین این شهرستان هر مسافری را که از شرق و غرب وارد سروستان می‌شود به‌ویژه مسجد پیامبر اعظم (ص) را جلب خود می‌کند.


اسکان بیش از ۲۲۰ مهمان نوروزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم


مدیر امور اداری واحد جهرم از میزبانی ۲۲۰ اعضای هیأت علمی و کارمندان واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در این واحد خبر داد.


وحید رفان در اختیار گذاشتن تسهیلات رفاهی برای مهمانان نوروزی را از مهم‌ترین اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: «همه ساله واحد جهرم مراسم استقبال از مهمانان نوروزی را فراهم آورده است.»


رفان گفت: «موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی شهرستان جهرم در ایام نوروز بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.»


وی افزود: «از کارکنان و اعضای هیأت علمی سراسر کشور انتظار داریم در سال‌های آتی از اماکن گردشگری، تفریحی، فرهنگی و مذهبی شهر دارالمؤمنین جهرم بازدید و مدت بیشتری در این شهر اقامت کنند.»


رفان افزود: «شرایط طبیعی و بیولوژیک در جهرم چشم انداز بسیار زیبایی را به وجود آورده که چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد.»


دیدار اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی فارسان با امام جمعه شهرستان


به مناسبت فرا رسیدن سال جدید اعضای هیات ریسه و کارکنان واحد فارسان با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان حجت‌الاسلام دکتر جمالی زاده دیدار و گفتگو کردند.


در این دیدار حسین حیدری رئیس واحد فارسان با ارائه گزارشی از عملکرد این واحد از زحمات و حمایتهای امام جمعه قدردانی کرد.


امام جمعه فارسان نیز با قدردانی و تشکر از مسئولان واحد از خدمات ارزنده واحد فارسان و اینکه مسئولان واحد بدون حاشیه به انجام امور علمی، فرهنگی می پردازند قدردانی کرد.


دیدار هیأت رئیسهٔ دانشگاه با امام جمعه و فرماندار شهرستان ایذه


دکتر محمد وفا درویش‌پور رئیس واحد ایذه، معاونان و مدیران این واحد با حجت الاسلام حاج سید کمال موسوی دیدار و سال نو را به وی تبریک گفتند.


در این دیدار سید کمال موسوی امام جمعهٔ شهرستان ایذه سال نو را به مجموعهٔ پر تلاش دانشگاه تبریک گفت و با اظهار رضایت از روند کاری دانشگاه، برای همهٔ دانشگاهیان جهان اسلام در عرصه‌های علمی وفرهنگی آرزوی توفیق کرد.


دکتر محمد وفا درویش پور رئیس واحد نیز، سال نو را به امام جمعه تبریک گفت و از حمایت معنوی وی نسبت به مجموعهٔ دانشگاهی قدردانی به‌عمل آورد.


رئیس و اعضای هیأت رئیسه در ادامه به دیدار علیخانی‌پور فرماندار شهرستان رفتند و سال نو را به وی و همکاران تبریک گفتند.


درویش‌پور با آرزوی سلامتی و دعای خیر از تلاش فرماندار برای برگزاری انتخابات و ایجاد نظم در این باره و همین‌طور به خاطرمیزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی قدردانی کرد.


علیخانی‌پور فرماندار ایذه سال نو را به مردم شریف ایران اسلامی شاد باش گفت و افزود: «به خواست خدا توانستیم سال خوبی را پشت سر بگذاریم و در یک انتخابات کم نظیر شهرستان را با چهره‌ای دیگر معرفی کنیم و این مهم با وجود همهٔ سلایق، نیروهای توانمند طوایف و نخبگان و تحصیل کردگان به نتیجه رسانیده و مشارکت چشم‌گیری در انتخابات اخیر داشته باشیم.»


فرماندار ایذه گفت: «کسانی اکنون نزد شما ودر دانشگاه آموزش می‌بینند که آیندهٔ این مملکت دست آنان است و اگر بهره کافی را نداشته باشند نمی‌توانند کشور را در اینده اداره کنند.»


وی در پایان از حضور رئیس و مجموعهٔ هیأت رئیسهٔ واحد قدردانی به عمل آورد.


بازدید نوروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از کوچک‌ترین اعضای خانواده و گلهای مهدکودک این واحد


دکتر سید محمود طباطبائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران در جریان دیدار نوروزی و بازدید از بخش‌ها و قسمت‌های مختلف دانشگاه با حضور در مهدکودک و جمع فرزندان خردسال کارکنان، تک تک آنان را مورد محبت و نوازش پدرانه قرار داد.
مهد کودک واحد پزشکی تهران که با مدیریت آسیه جواهری در محیطی با صفا و صمیمی عهده‌دار رسیدگی به تعداد ۵۰ نفراز فرزندان کارکنان شاغل در این واحد دانشگاهی و بیمارستان جواهری است، دارای ۲۶ فرزند پسر و ۲۴ نونهال دختر است که تعداد ۶ نفر از آنان در رده سنی شیرخواره، ۱۰ نفر دررده سنی (۲-۳) ساله، ۱۱ نفر در رده سنی (۳-۴) ساله، ۶ نفر (۴-۵) ساله، ۱۲ نفر (۵-۶) ساله و تعداد ۵ نفر در سنین پیش دبستانی هستند. گلهای مهدکودک واحد پزشکی تهران: هلنا بهنام فر، مارتیا جانعلی‌پور، سامان بهال گردی، پری ماه احمدی، بهار فرجی، مهیار عظیمی، س‌ها ادهمی، ایلیا حق‌شناس، ایلیا مرندی، بیتا غفاری، کیاوش قاسمی فرزندان خردسال کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه که با شرکت در مراسم پایان سال و با هنرمندی در جشن نوروزی مهد کودک و گروه نمایش شرکت داشتند به همراه سایر کودکان مهد کودک به رسم کهن و باستانی ایرانی عیدی خود را از دست نوازشگر رئیس دانشگاه هدیه گرفتند.


طباطبائی باتشکر از زحمات مدیر داخلی شهره آقا میری و مربیان دلسوز زهره تاراج، زهرا رضائی، زهرا عزیزی و سمیه خوشگوئی تلاش آنان را برای نگهداری فرزندان و ایجاد آرامش فکری برای کارکنان مورد قدردانی قرار داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر