صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵

سازمان همکاری‌های اسلامی: نیروهای ارمنی از آذربایجان عقب‌نشینی کنند

سازمان همکاری اسلامی علاوه بر محکومیت آنچه را حمله اخیر نیروهای ارمنستان به مرزهای جمهوری آذربایجان خوانده است، خواستار خروج غیر مشروط نیروهای ارمنستان از منطقه ناگورنو قره‌باغ شد.
کد خبر : 75419

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری النشره، ایاد بن امین مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: «ارمنی‌های ساکن قره‌باغ باید بدون قید و شرط از منطقه ناگورنو عقب‌نشینی کنند.»


سازمان همکاری اسلامی که جمهوری آذربایجان یکی از اعضای آن است، آنچه را حمله اخیر نیروهای ارمنستان به مرزهای آذربایجان توصیف کرده است، محکوم و تاکید کرد ارمنستان به آتش‌بس پایبند است.


وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد، این کشور تصمیم گرفته است به صورت یکجانبه همه اقدامات خشونت‌آمیز در منطقه قره‌باغ را متوقف کند اما اگر مورد حمله واقع شود همه اقدامات نظامی از سرگرفته می‌شود.


سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان گفت: «طرف ارمنی تلاش می‌کند که مناطق آزادشده به‌وسیله ارتش آذربایجان در روزهای گذشته را پس بگیرد.»


ناگورنو قره‌باغ در خاک جمهوری آذربایجان قرار دارد، اما از زمان پایان جنگ سال 1994 از سوی قومیت ارمنی با حمایت مالی و نظامی ارمنستان کنترل می‌شود. با وجود این، اوضاع از هفته‌های گذشته و هم‌زمان با وقوع خشونت‌های تازه‌ای در روز شنبه که چندین کشته از دو طرف بر جای گذاشت، وخیم‌تر شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر