صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵

روند نزولی قیمت نفت ادامه دارد

عرضه بیش از تقاضای جهانی نفت خام در مدت اخیر باعث شد تا بازار نسبت به آن عکس‌العمل نشان دهد و با کاهش قیمت همراه شود، هر چند که در کوتاه‌مدت به دلیل انتشار خبر توافق برای تثبیت تولید برای مدت کوتاهی قیمت‌ها اندکی افزایش یافت اما همچنان روند کاهش آن ادامه دارد.
کد خبر : 75406

به گزارس خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نفت از زمانی که اوپک در نوامبر سال 2014 از حمایت قیمت نفت دست کشید و به‌دست آوردن سهم بازار برایش اهمیت بیشتری یافت با روند نزولی قیمت مواجه شد.


در این مدت با توجه به کاهش هر روزه قیمت نفت باز هم عربستان تولید خود را افزایش داده و به بیش از 10.5 میلیون بشکه در روز رسانده است و در پاسخ به این افزایش نیز ادعا می کند که مشتریان خواستار نفت بیشتری هستند.


اکنون پس از چندین ماه صحبت بر روی تثبیت تولید نفت که از نشست ماه فوریه میان کشورهای عربستان سعودی، قطر، روسیه و ونزوئلا به میان آمد قرار است تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک 17 آوریل در دوحه قطر نشستی در این باره برگزار کنند.


بر اساس اخبار منتشرشده بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز در این مذاکرات حضور خواهد داشت اما به توافق فریز نفتی نمی‌پیوندد و سیاست پس گرفتن سهم بازاری که به دلیل تحریم ها از دست داده بود را ادامه خواهد داد.


همچنین پس از رفع تحریم‌ها تولید نفت ایران تا فوریه 3.22 میلیون بشکه در روز افزایش داشته است و این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.


قمیت نفت اوپک امروز بدن تغییر 34.33 دلار باقی ماند اما نفت سبک با کاهش 49 سنتی 36 دلار و 3 سنت فروش رفت و همچنین نفت برنت به قیمت 38 دلار و 27 سنت معامله شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر