صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵

شگرد وزارت گردشگری ترکیه برای پنهان کردن افت شدید تعداد گردشگران خارجی

تعداد گردشگران خارجی ورودی به ترکیه به‌علت درگیری‌های اخیر آن کشور و اقدامات تروریستی که منجر به کشته شدن چند جهانگرد در شهرهای بزرگ ترکیه شده، به شدت کاهش یافته است. اما وزارت گردشگری این کشور با اعلام آمار کاهش گردشگران مربوط به قبل از حوادث تروریستی اخیر، عملا شدت این افت را پنهان کرد.
کد خبر : 75193

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، وخامت اوضاع امنیتی در ترکیه ضربه مهمی به گردشگری که منبع اصلی درآمد آن کشور به‌شمار می‌رود، وارد آورده است.


خبرگزاری شین‌هوا در چین روز گذشته به نقل از منابع رسمی ترکیه از افت 10 درصدی تعداد گردشگران خارجی در ترکیه خبر داد.


بر اساس این گزارش، تعداد گردشگران سفر به ترکیه در ماه فوریه 2016 (بهمن گذشته) نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن با توجه به آمار و ارقامی که روز سه شنبه توسط وزارت گردشگری ترکیه منتشر شده، 10 درصد کاهش یافته است.


البته آمار ارائه شده از سوی وزارت گردشگری آن کشور مربوط به قبل از حوادث تروریستی اخیر در آنکارا و استانبول است و انتظار می‌رود افت تعداد گردشگران در ماه‌های اخیر باز هم بیشتر باشد.


خبرگزاری شین‌هوا درگیری شدید میان نیروهای امنیتی ترکیه و گروه پ‌ک‌ک را عامل اصلی این خسارت اقتصادی دانسته و علاوه بر آن، افزایش تهدید اقدامات تروریستی گروه داعش را ذکر کرده است.


اوایل بهمن ماه گذشته، سازمان سفر سازمان ملل متحد، نام کشور ترکیه را در فهرست پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2015 در ردیف ششم قرار داده بود. بر اساس گزارش سال 2015 آن سازمان، فرانسه با 86 میلیون و 300 هزار گردشگر خارجی در مقام اول بوده است و پس از این کشور اروپایی، ایالات متحده آمریکا با 77 میلیون و 900 هزار نفر و اسپانیا با 68 میلیون و یکصدهزار نفر قرار گرفته‌ بودند. رتبه‌های بعدی جدول پربازدیدترین کشورهای جهان برای گردشگران خارجی در سال 2015 به ترتیب به چین، ایتالیا، ترکیه، آلمان، بریتانیا، مکزیک و روسیه اختصاص داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر