صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۷ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵

تعدیل موضع عربستان درباره پیش‌شرط پیوستن به طرح فریز تولید نفت

با افزایش تولید نفت کشورهای عراق و ایران میزان عرضه نفت اوپک در ماه مارس با افزایش 64 هزار بشکه‌ای به 33.09 میلیون بشکه رسید.
کد خبر : 74952

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، همچنین در این مدت مقام‌های عربستانی درباره احتمال مشارکت خود در طرح فریز تولید نفت اظهاراتی داشته‌اند که تردید‌هایی را در افزایش عرضه بوجود آورده و این موضوع نیز به کاهش قیمت نفت در این مدت دامن زده است.


هر چند که در ابتدای مطرح شدن طرح فریز نفتی عربستان تاکید کرده بود که در صورتی با این طرح موافقت می‌کند که تولیدکنندگان بزرگ نفتی به ویژه ایران با این طرح همراه شوند، در اواخر ماه مارس این کشور موضع خود را درباره حضور در این طرح بدون مشارکت ایران کمی تعدیل و اعلام کرد که این کشور آماده است بدون ایران در طرح فریز تولید نفت مشارکت کند.


همچنین قرار است که تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک، 17 آوریل در دوحه قطر برای مذاکره درباره تثبیت تولید نفت در سطح ژانویه دیدار کنند و در صورت پذیرش فریز نفتی بدون مشارکت ایران، این اجازه به ایران داده خواهد شد که به عنوان تولیدکننده بزرگ نفتی به افزایش تولید خود ادامه دهد.


در این راستا نفت خام در فقدان عوامل حمایتی و مشکلات ذکرشده در این بازار روز جمعه 1.55 دلار کاهش یافت و همچنین نفت برنت نیز 1.44 دلار کاهش را تجربه کرد.


قیمت‌های نفت با توجه به افزایش تولید نفت اوپک و گسترش ذخایر نفت آمریکا که به بالاترین سطح در بیش از هشت دهه گذشته رسیده است، با نخستین کاهش هفتگی از فوریه به این طرف روبه‌رو شد و این اتفاق شرایط نگران‌کننده‌ای را رقم می‌زند.


انتهای پیام/

ارسال نظر