صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۵
در دیدار با مقامات لبنانی

هیئت پارلمانی ایران برتوسعه روابط با لبنان و حمایت از مقاومت تاکید کرد

هیئتی از کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مقامات لبنانی بر اهمیت توسعه روابط پارلمانی ایران و لبنان و حمایت ایران از مقاومت ضد صهیونیستی تاکید کرد.
کد خبر : 74683

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا و به نقل از ایرنا، هیئتی از کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور که به ریاست «امیر خجسته» رئیس این کمیسیون دیروز( چهارشنبه) وارد بیروت شد، با «محمد فنیش» وزیر مشاور در امور مجلس نمایندگان لبنان در دولت این کشور، اعضای کیسیون امور دفاعی و داخلی لبنان در مجلس نمایندگان این کشور به ریاست «سمیر جسر» و « عدنان منصور» وزیر سابق امور خارجه لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.


اعضای دو کمیسیون در این دیدار که «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان هم حضور داشت، در باره ماموریت‌های پارلمانی مشابه خود در امور داخلی و شوراها و همچنین سیاست‌های مشترک ایران ولبنان در رویاروئی با دشمن صهیونیستی و طمع ورزی‌های آن گفت‌وگو کردند.


دو طرف همچنین خواستار اجرائی شدن توافق‌های بین ایران و لبنان شدند که تاکنون زمین مانده است.


اعضای هیئت پارلمانی ایران تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است تا به لبنان کمک نظامی کند.


8 مهرماه سال 93 دریادار«علی شمخانی »نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به لبنان سفر و تاکید کرد که برای همکاری با لبنان و ارائه کمک‌های نظامی و تسلیحاتی به ارتش این کشور برای مبارزه با تروریسم تکفیری هیچ خط قرمزی نداریم.


وی به مسئولان لبنانی گفت که زرادخانه سلاح ایران بر روی ارتش لبنان گشوده است تا با استفاده از این هدیه مجانی و بدون شرط احتیاجات خود را در مبارزه با خطر گروه‌های تروریستی تکفیری تامین کند.


با وجود بارها تاکید ایران برای ارائه این کمک نظامی تاکنون طرف لبنانی تصمیم خود را برای دریافت این کمک غیرمشروط نگرفته است.


هیات پارلمانی ایران همچنین بر اهمیت حل مشکلات لبنان از جمله انتخاب رئیس جمهور این کشور از جمله انتخاب رئیس جمهور لبنان توسط خود لبنانی‌ها و بدون دخالت خارجی تاکید کرد.


در دیدارهای هیئت پارلمانی ایران با مقامات لبنانی بر ضرورت رویاروئی با رژیم صهیونسیتی به عنوان شر مطلق و خطر تروریسم تکفیری که همه منطقه و جهان را تهدید می‌کند، تاکید شد.


« سمیر الجسر» رئیس کمیسیون دفاعی و امور داخلی لبنان در مجلس نمایندگان لبنان که عضو حزب جریان المستقبل است، گفت: ایران، کشوری بزرگ در منطقه است و لبنان آماده گسترش روابط با آن است.


براساس این گزارش، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در روضه‌الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت به مقام شامخ شهدای مقاومت اسلامی از جمله فرمانده بزرگ حزب الله شهید حاج عماد مغنیه و فرزندش شهید جهاد مغنیه وهمچنین سید هادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله با قرائت فاتحه احترام کرد.


هیئت پارلمانی ایران قرار است در ادامه سفر به لبنان با «نبیه بری» رئیس مجلس این کشور گفت‌وگو و از مناطق جنوب لبنان دیدن کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر