صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۵

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام: با اجرای قوانین محدودیت سرعت می‌توان از 90 درصد تصادفات پیشگیری کرد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام سرعت غیرمجاز را عامل اصلی تصادفات رانندگی دانست.
کد خبر : 74578

سرهنگ نورالله خادم دراین باره به خبرنگار اجتماعی خبرگزای آنا گفت:سوانح ترافیکی مقوله ای پیچیده و از مشکلات مهم مرتبط با سلامت در جوامع بشری است. مفهوم سلامت در زندگی بشر امروزی گسترده‌تر شده است و تنها به فقدان ناتوانی،بیمار نبودن و پیشگیری از مرگ محدود نمی شود.


وی سرعت غیر مجازرا یکی از علل اصلی حوادث رانندگی دانست و اظهار کرد: چنانچه رانندگان عزیز در هنگام رانندگی در معابر درون و برون‌شهری با سرعت مجاز و مطمئن حرکت کنند بسیاری از حوادث رانندگی و ترافیکی کاهش می یابد.


این مسئول انتظامی در ادامه گفت:اکثر رانندگان محدودیت سرعت را در روستاها یا شهرهای کوچک رعایت نمی‌کنند و تحت تاثیر رانندگی دیگران سرعت خود را بالا می برند و چنین تصور می‌کنند که سرعت بالا موضوع مهمی نیست.


خادم با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته مهمترین شیوه برای کاهش تصادفات، اجرای شدید و محکم محدودیت‌های سرعت است گفت: با اجرای قوانین مربوط به محدودیت سرعت می توان از 90 درصد تصادفات پیشگیری کرد.


رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان ایلام خاطرنشان کرد: عدم استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت سواران، سرعت و سبقت غیر مجاز ، عدم فاصله ایمنی با خودروی جلویی، عدم رعایت حق تقدم و انحراف به چپ از جمله عوامل مهم دیگر در تصادفات است.


به گفته وی، آگاهی‌بخشی ایمنی در مورد ترافیک از دوران کودکی باید شروع شود تا کودکان و دانش‌آموزان از همان کودکی با فرهنگ ایمنی ترافیک آشنا شوند و این موضوع به یک عادت تبدیل شود.


وی اضافه کرد:در کشور ما سالانه حدود 20 هزار نفر به علت سوانح ترافیکی جان می بازند و بسیار بیشتر از این رقم دچار ناتوانی و معلولیت جسمی می شوند که ریشه اصلی این نوع مرگ و میر ها سرعت غیرمجاز در رانندگی است.


خادم گفت:رانندگان توجه کنند که هرگز نبایستی کمبود وقت خود را با سرعت غیر مجاز جبران کنند و در هنگام رانندگی از حرکت با سرعت غیرمجاز و غیر مطمئن اجتناب کنند تا در سایه رعایت مقررات شاهد انجام سفرهای خوش وکم حادثه‌ای باشیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: تصادف غیر مجاز
ارسال نظر