صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵

اژه‌ای: دستمزد وکلای پرونده اختلاس ۳هزار میلیاردی 3، 5 و 10 میلیارد بود/ زنجانی همکاری‌های لازم را نداشت

معاون اول قوه قضائیه در مورد دستمزد برخی از وکلا گفت:برخی از وکلا دستمزدهای سنگینی می گیرند که با هیچ معیاری جور در نمی آید. این دستمزد با حقوق استاد دانشگاه یا یک تولید کننده هم قابل مقایسه نیست. مثلا در یک پرونده که یک سال وقت گرفته به فرض اینکه روزی ۲ ساعت هم وکیل وقت گذاشته باشد با حق الوکاله ۱۰ میلیارد تومانی مواجه می‌شویم.
کد خبر : 74440

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از مهر،حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود:نکته قابل تامل این است که مبلغ حق الوکاله را برخی وکلا به دادگاه اعلام نکرده و حتی مالیات هم نمی دهند. مثلا در پرونده ۳ هزار میلیاردی وکلای ۳ و ۵ و ۱۰ میلیاردی هم داشتیم و جالب تر اینکه وکیلی داشتیم که از هر دو طرف یعنی شاکی (بانک) و متهم پول گرفته بود،همین ها موجب می شود که قضات بعد از بازنشستگی یا قبل از بازنشستگی به دنبال وکالت باشند. چون می بینند که یک وکیل به اندازه ۳۰ سال خدمت یک قاضی در یک پرونده حق الوکاله می‌گیرد.


وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حکم بابک زنجانی برای ترساندن متهم است تا بدهی‌هایش را تسویه کند،گفت:مطلقا اینطور نیست؛ قبلا هم گفته ام که هر متهم دیگری غیر از زنجانی اگر همکاری کند و خسارت هایش را جبران کند حتما در حکمش بی تاثیر نیست. این را هم وجدان می گوید، هم قانون و هم شرع و بحثی در آن نیست.


اژه‌ای افزود: البته این را بگویم که تخفیف در حکم به نفع متهم نیست. به عنوان مثال اگر آقای زنجانی روزهای نخست بدهی‌هایش را داده بود نیاز نبود زندانی شود و بعد از قرار در دوران آزادی تمام اموراتش را خودش انجام می‌داد. در هر حال الان هم این متهم بدهی‌هایش را پرداخت کند به نفعش است. هرچند به گفته مسئولان پرونده همکاری لازم را نداشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر