صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۲۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
وزیر بهداشت در دیدار وزیر ایالتی وزارت بهداشت ملی پاکستان تاکید کرد؛

لزوم ارتقاء همکاریهای متقابل میان ایران و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان

وزیر بهداشت در حاشیه دیدار با خانم سائره افضل ترار وزیر ایالتی وزارت بهداشت ملی، مقررات و همکاریهای دولت جمهوری اسلامی پاکستان گفت: عملیاتی شدن تفاهم نامه ها می تواند نقش موثری در ارتقای همکاری های متقابل میان دو کشور در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش و دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشد.
کد خبر : 74289

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار با خانم سائره افضل ترار وزیر ایالتی وزارت بهداشت ملی، مقررات و همکاریهای دولت جمهوری اسلامی پاکستان گفت: توافقاتی در مورد مبادلات دارویی، تولید واکسن و همکاری های بهداشتی و درمانی میان دو کشور صورت گرفت.


وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به وجود بیماری های واگیر مثل سل، فلج اطفال و مالاریا در کشور پاکستان، افزود: در ایران این بیماری ها بویژه بیماری فلج اطفال ریشه کن شده است، اما لازم است بار این بیماری ها را در مناطق مرزی میان ایران و پاکستان و افغانستان کاهش دهیم.


هاشمی همچنین، با اشاره به امضای سند همکاری بین دو کشور ایران و پاکستان در حضور نخست وزیر پاکستان و رییس جمهور کشورمان دکتر روحانی، گفت: مقرر شد کشور پاکستان نماینده ای ویژه برای ادامه همکاری ها در حوزه سلامت میان دو کشور به ایران معرفی کند.


وی افزود: عملیاتی شدن تفاهم نامه ها می تواند نقش موثری در ارتقای همکاری های متقابل میان دو کشور در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش و دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشد.


هاشمی ابراز امیدواری کرد تا به موازات باز شدن مناطق ویژه تجاری جدید و مرزی، قرنطینه های مناسب شکل گیرد تا در کنار توسعه روابط تجاری نکات بهداشتی هم مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر بهداشت
ارسال نظر