صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۴ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
رئیس واحد نجف‌آباد مطرح کرد

استحکام پایه اقتصادی ایران با استفاده از ظرفیت‎های مردمی و تولید داخلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: اگر پایه اقتصادی ایران با استفاده از ظرفیت‎های مردمی و تولید داخلی برنامه‌ریزی و مستحکم شود، می‌توان مقابل دشمنان و تحریم های ظالمانه مقاومت کرد.
کد خبر : 7359

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکترسید محمد امیری در دوازدهمین کنگره انجمن جغرافیایی ایران با عنوان آمایش سرزمین، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت ایران با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، یعنی اینکه بنیان اقتصادی کشور به گونه‎ای ساماندهی شود که لرزه‎های جهانی در آن اثرگذار نباشد، گفت: اولویت اصلی مسئولان و مردم کشور باید اقتصاد مقاومتی و فعالیت در این جهت باشد.


وی افزود: ایران با برخورداری از منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی راهبردی، نقش مهمی در معادلات اقتصادی جهان دارد و مسئولان باید با برنامه‎ریزی منسجم و نقش‌آفرینی مستقیم مردم، توطئه‎های اقتصادی دشمنان را خنثی کنند چراکه تنها راه اساسی و مهم مقابله با جنگ اقتصادی، توجه ویژه به سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است.


وی با بیان اینکه اگر پایه اقتصادی ایران با استفاده از ظرفیت‎های مردمی و تولید داخلی برنامه ریزی و مستحکم شود، دشمنان با تحریم و توطئه کاهش قیمت نفت، نمی‌توانند پایه‌های اقتصاد ایران را هدف‎ بگیرند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با توجه به صعود ۱۳ پله‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد را در بین ۱۰۰ دانشگاه بر‌تر ایران، نوید رسیدن به رتبه قابل تاملی را در سال آینده به دانشجویان این واحد دانشگاهی داد.








کامران: یکی از عرصه‌هایی که در سال‌های اخیر مورد تهاجم گسترده قرار گرفته، اقتصاد است. بنابراین مسئولان و دست‌اندرکاران موظف و مکلف به نوآوری و نظریه‌پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی هستند و یکی از این مفاهیم اقتصاد مقاومتی است

رئیس انجمن جغرافیایی ایران هم با قدردانی و تشکر از مسئولان واحد به خصوص دکتر امیری رئیس دانشگاه و همکارانشان برای برگزاری این کنگره در مورد مظلوم واقع شدن اقتصاد مقاومتی در کشور و اهمیت جغرافیا در باب این مسئله یاد کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که در پی مقاوم‌سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختار‌ها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می‌شود که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت‌های عقلایی و مدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است.



دکتر حسن کامران بیان کرد: اکثر صحبت‌های مقام معظم رهبری در موضوع آمایش به بحث جغرافیا منتهی می‌شود که متاسفانه جغرافیدانان نیز در این باره کاری انجام نداده‌اند و امید است که با برگزاری چنین جلساتی بتوان کمکی برای برطرف کردن این مشکلات باشد.


وی گفت: یکی از عرصه‌هایی که در سال‌های اخیر مورد تهاجم گسترده قرار گرفته، اقتصاد است. بنابراین مسئولان و دست‌اندرکاران موظف و مکلف به نوآوری و نظریه‌پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی هستند و یکی از این مفاهیم اقتصاد مقاومتی است.


نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بحث آمایش که نقش جغرافیا از دیگر نقش‌ها پر رنگ‌تر بوده به چند بخش تقسیم می‌شود یکی توسعه منابع انسانی به عنوان رکن اصلی آمایش سرزمین و نحوه تشخیص بهره‌برداری از سرزمین را بخش اول صحبت‌های مقام معظم رهبری در بحث آمایش و از دیگر بخش‌های آن می‌توان به بررسی مناسب کمی و کیفی جمعیت و استقرار آن در پهنه سرزمین، توجه به یکپارچگی ملی و سرزمین از طریق مدیریت سرزمین که مهم‌ترین آن تنظیم اثر بخش روابط دولت و مردم است، ارتقا کارایی و بالا بردن بازده و بیرونی کشور اقلیم و هم‌افزایی مزیت‌های کشور متناسب با منابع تولید و بهینه بندی علمی و سامان‌بخشی فضا مراکز زیست و فعالیت در مراکز مرزی توسعه جزایر و سواحل جنوب و شمال کشور با همکاری استان‌های همجوار آن و استفاده از موقعیت ممتاز جغرافیایی برای کسب جایگاه شایسته منطقه و جهانی (دیپلماسی فعال) توجه کرد.


وی اضافه کرد: انجمن جغرافیای ایران با چاپ ۴۳ شماره نشریه و ۸ نشریه دانشگاهی برگزاری ۱۲ کنگره و ۵ کنگره جهان اسلام و ۱۶ همایش و ۸ تفاهم نامه در بین دیگر انجمن‌ها همیشه رتبه a را داشته و ما باید بر اساس آنچه بضاعت ایران است و استفاده از جوانان و دانشجویان و تجربیات مسئولان و فعالان در این عرصه قدمی برای علم، آن هم علمی که در خدمت مردم و دانشگاه است، برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر