صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

آذربایجان شرقی، پیشتاز راه اندازی اتوماسیون اداری دانشگاه آزاد اسلامی

ارتباط مکاتباتی تمامی واحد‌ها و مراکز دارای اتوماسیون اداری در کشور با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی الکترونیک می‌شود.
کد خبر : 7337

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، واحد‌ها، مراکز و آموزشکده‌های سما استان آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر با توجه به استفاده کامل از چرخه الکترونیک مکاتباتی در داخل دانشگاه و در ارتباط با همدیگر گام موثری در کاهش هزینه مراسلات و همچنین هزینه‌های پرینتر و کاغذ برداشته به طوری که در سال‌های اخیر استفاده از پست بسیار کمتر شده است و نامه‌ها همانند سیستم پست الکترونیک در چند دقیقه به مقصد می‌رسد.


علاوه بر کاهش هزینه‌ها، حجم و ترافیک کار دبیرخانه‌ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در این استان که شامل ۴۹ واحد، مرکز و آموزشکده سما است با استفاده صحیح از این سیستم سالیانه مبلغی حدود دو تا سه میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود.


با دستور رئیس دانشگاه و بر اساس مصوبه شورای راهبردی فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد و همچنین همت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی کارگاه دو روزه آموزشی و اجرایی اتصال به نظام یکپارچه‌سازی مکاتبات اداری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد و با توجه به اینکه مشکلات فنی و اجرایی سیستم قبلا از سوی استان آذربایجان شرقی مورد بررسی قرار گرفته بود همکاران فناوری اطلاعات استان تجربیات تئوری و عملی خود را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دادند.


جامعه هدف کارگاه دو روزه، ۲۵۰ واحد دانشگاهی و مرکز آموزشی و دبیرخانه استانی بوده که از نرم‌افزار رایورز استفاده می‌کنند و قرار است اتصالشان به سیستم اتوماسیون اداری همدیگر به صورت الکترونیک باشد که فاز اول آن قبل از عید نوروز، ارتباط با سازمان مرکزی بوده و در فازهای بعدی اتصال با همدیگر نیز از همین طریق خواهد بود.


بعد از صدور بخشنامه -که به زودی صادر خواهد شد- به غیر از مواردی که لازم است فیزیکی ارسال شود، دبیرخانه سازمان مرکزی اقدام به ارسال نامه‌ها فقط به صورت الکترونیک خواهد کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: الکترونیکی
ارسال نظر