صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵

رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران: ماجرای امحاء سیب‌زمینی برای سایر محصولات هم تکرار می‌شود/ واردات 700 میلیون دلاری موز در سال 94

رئیس سابق کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه در سال 94 به میزان 700 میلیون دلار موز و مجموع یک میلیارد دلار میوه‌های گرمسیری به کشور وارد شده است، گفت: در کشوری که ارزش نفت آن به 20 دلار در هر بشکه رسیده یقینا واردات میلیارد دلاری میوه‌های گرمسیری و موز جایز نیست.
کد خبر : 73325

رضا نورانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه در زمان مواجه شدن با کمبود محصولات چاره‌ای جز واردات به کشور باقی نمی‌ماند، افزود: گاهی مواقع نیز میزان تولید به قدری افزایش می‌یابد که جزو قطب‌های تولید دنیا در برخی محصولات مانند سیب و انار هستیم اما باید مازاد تولید صادر شود.


عضو هیات مدیره کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر اینکه واردات محصولات خارجی باید در مقابل صادرات از کشور صورت گیرد، عنوان کرد: با واردات موز به کشور مخالفیم. چرا باید ارز کشور برای واردات میوه‌های تره‌بار صرف شود.


رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با تاکید بر اینکه واردکنندگان باید در مقابل واردات موز مازاد محصولات بازار را نیز صادر کنند، بیان کرد: درست نیست که کیوی و سیب تولیدکننده ایرانی در سردخانه‌ها بماند و در مقابل ارز زیادی هر ساله برای واردات موز از کشور خارج شود.


نورانی ادامه داد: متاسفانه هنوز از تجربیات تشکل‌ها استفاده نمی‌شود و در مقابل تصمیمات پشت درهای بسته صورت می‌گیرد که این امر به زیان کشور خواهد بود.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: در سال گذشته مقدار قابل توجهی پیاز در کشور فاسد شد و امسال قیمت آن به کیلویی سه هزار تومان در بازار مصرف رسیده است. این نگرانی وجود دارد که ماجرای سیب‌زمینی‌های امحاء شده و پیازها امسال برای سایر محصولات نیز رخ بدهد.


رئیس هیات مدیره انجمن محصولات ارگانیک تاکید کرد: خوشبختانه ایران قطب تولید محصولات باغی در دنیا است که امیدواریم با واردات موز و... آن را دچار مضیقه‌های ارزی نکنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: موز نفت
ارسال نظر