صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
بانکوک‌پست اعلام کرد؛

تایلند، ایران را هدف اصلی برنامه گردشگری خود می‌داند

روزنامه بانکوک‌پست در گزارشی که امروز منتشر شد، ایران را به‌عنوان بازار کلیدی صادرات و گردشگری خود در خاورمیانه معرفی کرد.
کد خبر : 72343

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تایلند پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، این کشور را به عنوان هدف اصلی و بازار کلیدی صادرات و گردشگری خود در خاورمیانه در نظر دارد.


روزنامه بانکوک‌پست در گزارشی که صبح شنبه منتشر شد، به نقل از وراچون سوکونداپاتپاک سخنگوی دولت تایلند نوشته است که طرح اقدام برای همکاری اقتصادی و تجاری بین ایران و تایلند در 16 ژانویه امسال راه را برای همکاری دو کشور در طیف گسترده ای از مسائل، از جمله تجارت، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل هموار کرده است.


بر اساس این گزارش، سخنگوی دولت تایلند این سخنان را پس از گفت‌و‌گوی تلفنی روز جمعه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با پرایوت چان-او-چا نخست وزیر تایلند بر زبان آورد.


به گفته این سخنگو ژنرال پرایوت می‌خواهد ایران با جمعیت بیش از 80 میلیون به بازار صادرات کلیدی برای تایلند در خاورمیانه بدل شود. ژنرال وراچون افزود: ژنرال پرایوت همچنین می‌خواهد تایلند به عنوان یک نمونه از رویکرد دیپلماتیک در برخورد با مسائل چالش‌برانگیز جهانی عمل کند. وی گفت که هر دو کشور دیدارهایی رسمی در سطح مقامات عالی رتبه داشته‌اند.


بر اساس گزارش این روزنامه، دیدار وزیر امور خارجه ایران از تایلند به منظور تقویت تجارت در حوزه‌های انرژی، علم و فناوری، گردشگری، کشاورزی و همکاری در زمینه شیلات صورت گرفته و سومکید جوستریپیتاک معاون نخست‌وزیر تایلند نیز ماه گذشته دیداری رسمی از تهران داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر