صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

آیا امید به فریز تولید نفت ناامید می‌شود؟

روز پنج‌شنبه تردیدهایی نسبت به احتمال دیدار تولیدکنندگان بزرگ نفتی برای تثبیت سطح تولید این محصول بوجود آمد که باعث شد تا قیمت نفت با کاهش همراه شود.
کد خبر : 72238

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، این کاهش چشمگیر برای نفت خام با 76 سنت همراه بود و قیمت آن را در هر بشکه به 37 دلار و 53 سنت رساند و همچنین نفت برنت نیز با یک دلار کاهش، 40 دلار قیمت خورد.


روز گذشته رویترز به نقل از منبعی آگاه خبر داد که نشست مهم بزرگترین صادرکنندگان جهان برای مذاکره درباره ثابت نگهداشتن تولید که قرار بود 20 مارس برگزار شود، بعید است در روسیه انجام گیرد.


به گفته برخی از تحلیلگران این بازار، برگزار نشدن این نشست به منزله نقض توافق فریز تولید است و مسئله مهمی برای بازارهای نفتی خواهد بود چراکه این بازار در این روزها روی کاهش تولید حساب باز کرده بود و این نشست گام مهمی برای جلب تولیدکنندگان بیشتر برای موافقت با کاهش تولید به حساب می‌آمد.


آمارهای جهانی که چند روز پیش انتشار یافته بود از کاهش ذخایر بنزین خبر داد که این کاهش سه برابر بیشتر از حد پیش‌بینی شده بود و در این راستا نیز ذخایر نفت آمریکا نیز دو سوم کمتر از میزان مورد انتظار بود که باعث شد قیمت نفت خام آمریکا به بالاترین حد خود در سال 2016 برسد و قیمت نفت برنت نیز به بالای 40 دلار صعود کند.


در زمان این افزایش برخی از تحلیلگران تاکید کرده بودند که این رشد قیمت، هیچ تضمینی ندارد زیرا اشباع عرضه در جهان همچنان از قوت بیشتری نسبت به تقاضای آن برخوردار است.


پیشنهاد ثبات تولید در سطح ژانویه به حمایت از قیمت‌های نفت که از اواسط سال 2014 به دلیل اشباع عرضه روند نزولی پیدا کردند کمک کرده است و قیمت جهانی نفت خام نسبت به دو ماه قبل، بیش از 40 درصد رشد کرده است.


به گفته تحیلگران این بازار احتمال ادامه اشباع عرضه نفت در سال 2017 و حتی سال 2018 وجود دارد و منجر به کاهش قیمت‌های خواهد شد و تنها تا سال 2020 بر مبنای سرمایه‌گذاری کمتر در بخش تولید نفت، قیمت‌ها به سوی 70 دلار در هر بشکه بهبود خواهند یافت.


اکنون نیز به نظر می‌رسد، بازار به شدت تلاش می‌کند تا سطح 40 دلار را بشکند اما بالای این سطح تولیدکنندگان نفت آمریکا عرضه بیشتری را به بازار سرازیر خواهند کرد و این باعث شده تا برخی معتقد باشند که این بازاری است که اکنون باید از آن اجتناب کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت روسیه
ارسال نظر