صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد

توانمندسازی ۱۷۰ هزار مددجوی کمیته امداد/ شناسایی شاخص‌های فقر در خانواده‌های تحت حمایت

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، گفت: ۹۰ هزار خانوار در قالب ۱۷۰ هزار نفر طی ۶ ماهه امسال از چرخه حمایتی امداد خارج و خودکفا شده‌اند.
کد خبر : 71941

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ علی محمد ذوالفقاری با بیان اینکه بخش عمده این افراد در حوزه اشتغالزایی خودکفا و توانمند شده‌اند، افزود: بخشی از مددجویان خودکفا شده نیز با برنامه‌های توانمندسازی در حوزه‌های فرهنگی( تحصیلی)، حمایت (کمک هزینه هزینه جهیزیه) و بیمه‌های اجتماعی توانمند و از چرخه حمایتی امداد خارج شده‌اند.


وی در ادامه با بیان اینکه صد درصد اعتبارات دولتی جذب شده‌اند، تصریح کرد: تاکنون 81 درصد از اعتبارات حوزه حمایتی به استان‌های کشور پرداخت شده که در این راستا توجه ویژه در تخصیص منابع به مناطق محروم صورت گرفته است. از ابتدای سال جاری مستمری ماهیانه مددجویان بدون تاخیر پرداخت شده است.


ذوالفقاری اظهار کرد: این نهاد از ابتدای سال جاری پنج خدمت پایه شامل خدمات تامین مسکن نیازمندان، خدمات اشتغال و خودکفایی، خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات معاضدت‌های حقوقی و خدمات کمک معیشت خانواده‌های واجد شرایط را تقویت و در تسریع آنان اقدام کرده است. بیش از یک میلیون و 800 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که یک میلیون و 50 هزار نفر آنان را زنان سرپرست خانوار شامل می‌شوند.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه وظیفه این معاونت پذیرش، اولویت بندی، نیازسنجی و ارجاع مددجویان به حوزه‌های مددجویی و در نهایت نظارت و مدیریت بر توانمندی خانوادها است، گفت: براساس راهبردهای برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه کشور، دستگاه‌های حمایتی موظف‌اند سالانه 10درصد از خانواده‌های تحت حمایت(دائمی یا تک خدمتی) را در چرخه توانمند سازی قرار دهند. بسیاری از افراد تحت حمایت این نهاد قابلیت خودکفایی و توانمندسازی را دارند و این نهاد آمادگی دارد تا با سرمایه گذاری روی این قشر با همراهی و مشارکت مردم و خیرین آنان را توانمند کند.


وی در ادامه به تهیه بانک اطلاعاتی جامع ازمناطق کمتر توسعه یافته روستایی اشاره کرد و افزود: در همین راستا شاخصه‌های فقر در خانواده با نیازسنجی چهره به چهره مددجویان ساکن مناطق محروم شناسایی و تاثیر فقر محیطی بر فقر خانوادهای مددجو بررسی شده است.


ذوالفقاری با اشاره به تشکیل ستاد مناطق محروم در شهرستان‌هایی که ضریب محرومیت بالایی دارند، گفت: در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به منظور محرومیت زدایی و توانمندسازی روستایی کارگروه‌های شهرستان‌های محروم تشکیل و بومی سازی شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر