صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

سفرنامه تلگرامی وزیر بهداشت از اصفهان: سرشت ما مثل طبیعت است

وزیر بهداشت در صفحه تلگرام خود نوشت: سرشت هر یک از ما، سرزمینی است که مثل طبیعت؛ بهار و پاییز، سبزه زار و کویر هم دارد.
کد خبر : 71879

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ سید حسن هاشمی در کانال تلگرام خود نوشت: در سفری دو هزار کیلومتری، تا استان اصفهان و دل کویر ایران رفتم. کویر را با همه سختی‌ها و خشونت و خشکی ظاهرش، دوست دارم؛ شگفتا که در مقابل، مردمان کویر زلال و ساده و صمیمی‌اند. این از جمله زیبایی‌های خارق العاده کویر است.


سکوت و آرامش، حکمفرمای کویر است. علاقه من به کویر، بیشتر از آن روست که احساس می‌کنم خورشید تابان و سوزان با همه حرارتش پاکی و تمیزی خاصی به کویر بخشیده؛ و این پاکی بی آلایش، تنها مختص کویر و اهل کویر است.


در این قطعه از سرزمین‌مان و در دل کویر، آسمان ایران صاف و زیباتر است. منظومه‌ها و کهکشان‌ها، و ماه و ستاره‌ها چنان تصویر روشنی از قدرت پروردگار و استواری خلقت بر دل و جان می‌نشانند، که نشان از تاریکی و ظلمت و جهل نمی ماند. گویی شب کویر هم، روز روشن است. و اینجاست که این جلوه شگرف خلقت، خلوت و آرامش را ساکن دل‌ها می‌کند.


فارغ از روزهای شلوغ و شب‌های پر دغدغه و سر و صداهای مرسوم زندگی شهری، در دل قنات‌های کماکان پر آب و کهن قدم زدم. باور کردم که اگر خداوند اراده کند، در کشاکش خشکسالی هم، دل کویر تفتیده سیراب می‌شود و حیات بر ممات غلبه می‌یابد.


در دل کویر، هر جا که قنات هست زندگی و روشنی هم جاریست. امید که قنات‌های این سرزمین که نشانه سخت کوشی و پاک سرشتی پیشینیان این خطه است، همواره جاری و ساری باشند. هم زمین خشکیده را سیراب کنند و هم، همچنان بر پاکی و خلوص ساکنان و بازدید کنندگان بیفرایند.


و ... سرشت هر یک از ما، سرزمینی است که مثل طبیعت؛ بهار و پاییز، سبزه زار و کویر هم دارد. نوروز، نماد اعتدال طبیعت، نرم نرمک در راه است. امیدوارم بخشهای کویری زندگی همه ما ایرانیان، بویژه مسئولین و کارگزاران و رسانه ها با جاری شدن سرچشمه های زلال اخلاق و مهربانی و همدلی؛ جان تازه ای بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر