صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴

امضای تفاهم نامه همکاری وزارت ارتباطات و محیط زیست

تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست با هدف گسترش فناوری های نوین ارتباطی به حفاظت محیط زیست به امضا رسید.
کد خبر : 71816

به گزارش گروه اجتماعی آنا، معصومه ابتکار،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز سه شنبه در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این تفاهم نامه همکاری را امضا کردند.


این تفاهم‌نامه، گسترش فناوری های نوین ارتباطی برای حفاظت از محیط زیست را آسان تر خواهد کرد. تفاهم نامه همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفاظت محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی و اجرای احکام و تکالیف مندرج در ماده 189 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و اجرای سیاست دولت مبنی بر توسعه فناوری اطلاعات، ایجاد دولت الکترونیکی و با هدف توسعه خدمات الکترونیکی امضاء شد.


این تفاهم، تحقق اهداف توسعه پایدار و ارتقای نقش و جایگاه فناوری اطلاعات به عنوان فناوری سبز را ممکن می‌سازد.


کاهش مصرف انرژی، جمع آوری، بازیافت و امحاء زباله های الکترونیکی و جلوگیری از توسعه آلودگی ها، کاهش آلودگی های الکترونیکی زیست محیطی، ایجاد رفاه و سلامت الکترونیکی، توسعه صنایع با فناوری های پیشرفته مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهیه مشخصات و ضوابط زیست محیطی مرتبط و اعمال آن در مناطق مختلف کشور و همچنین تقویت و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست با بهره گیری از زیرساخت ها و منابع کشوراز اهداف این تفاهم نامه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر