صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان اعلام کرد:

سرانه مکالمه همسران با هم 17 دقیقه است، سرانه تماشای تلویزیون 4/5 ساعت!

کارشناس مسائل اجتماعی نیروی انتظامی اصفهان گفت: «نیاز است که با دقت و وسواس بیشتری شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای را مورد تحلیل و مطالعه قرار دهیم و به‌صورت فعالانه، نه منفعلانه مقابل آنان موضع‌گیری کنیم و به رسانه‌ها اجازه ندهیم که اعتقادات، فرهنگ، باور‌ها و مقدسات جامعه را زیر سؤال ببرند.»
کد خبر : 71797

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سروان ابراهیم مهرانی در نشست بررسی آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای با حضور دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی واحد دهاقان گفت: «رسانه برخلاف بسیاری از تکنولوژی‌ها، سیستم زندگی مخاطبان را دستخوش تغییر می‌کند و روی سبک زندگی، رفتار، آداب معاشرت و... تأثیر می‌گذارد، به طوری که رسانه، نقش بسیار زیادی را در زندگی‌های امروزی به خود اختصاص داده است. در کشور ما سرانه تماشای تلویزیون بیش از چهار و نیم ساعت و سرانه مکالمه همسران با هم به طور خوشبینانه هفده دقیقه است، پس ما بیشتر از برای با هم بودن، برای بودن با رسانه وقت می‌گذاریم.»


سخنران ویژه این نشست افزود: «در مقابل رسانه سه رویکرد خوشبینی، بدبینی و واقع‌بینی وجود دارد، در مورد اول، افراد به هر شکلی و به‌طور آزاد و بی‌محابا از رسانه استفاده می‌کنند، در حالت بدبینی، افراد استفاده از رسانه را به هر شکلی رد می‌کنند و در حالت واقع‌بینی، افراد بر این باورند که هر تکنولوژی برای یک جامعه فرصت‌ها و تهدید‌هایی را در پی دارد، پس باید هرگونه تکنولوژی را از قبل بررسی و برای استفاده از آن برنامه‌ریزی کرد.»



مهرانی با بیان اهداف رسانه‌ها در جوامع خاطرنشان کرد: «رسانه‌ها با تحریک انگیزه و هیجان مخاطب و تغییر یادگیری‌های آنان، به‌طور مداوم مخاطبان را در معرض پیام‌ها، القائات و اقناعات خود قرار می‌دهند و بسته به درک و شعور مخاطبان، آنان را با پیام‌های درست و نادرست مورد حمله قرار می‌دهند، مخاطبان نیز بدون هیچگونه تحلیل و یا تفکر و یا پژوهش، اطلاعات کسب شده خود را بازپخش می‌کنند.»


وی تصریح کرد: «عصر ما عصر حکومت رسانه بر افکار عمومی نام گرفته است و با توجه به اینکه بسیاری از رسانه‌ها در خدمت دشمنان ما قرار دارند و هجمه‌های آنان به صورت همه‌جانبه از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تمامی اقشار جامعه ما و به‌ویژه قشر جوان را تهدید می‌کند، باید در برخورد با این مقوله با تأمل و تعمق زیاد وارد میدان کارزار شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر